نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 21:07

استان البرز مسجد شاخص کم دارد

کرج- استاندار البرز این استان مسجد شاخص کم دارد، گفت: سرفصل اعتبار مالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی عصر یکشنبه طی نشست صمیمانه با مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز که در استانداری البرز برپا شد گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، کمبود اعتبار مالی و تجهیزات است.

استاندار البرز با اشاره به ضرورت حمایت مالی و اعتباری از کانون‌های مساجد افزود: ضروری است سرفصل اعتبار مالی ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ظرفیت فرهنگی و هنری نیروهای توانمند بچه‌های مسجد دیده شود.

به گفته وی، از جمله محورهای اثرگذار فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه فضای مجازی است، چنان چه به این ظرفیت توجه لازم داشته باشند می‌توانیم انتظار دستاوردهای کلان فرهنگی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کانون مسجد اثرگذار در فرآیند فرهنگی است عنوان کرد: امروز این ظرفیت قابل تأمل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند در مسیر جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی اثرگذار باشد.

عبداللهی اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در سطح استان البرز فعال هستند که نصف این مجموعه در سطح شهرستان کرج است و این مطلب گویا پتانسیل قابل توجه مساجد این شهرستان در عرصه فرهنگی و هنری است.

استاندار البرز در پایان با برشمردن شاخص‌های فرهنگی کانون‌های مساجد خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در عرصه تولید سرود، نمایش، تئاتر و دیگر فعالیت‌ها با درک موقعیت اجتماعی عملکرد مؤثری می‌توانند داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429495

مهمترین اخبار ایران و جهان: