نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 17:22

۸۰ میلیارد ریال جهیزیه به زوج‌های جوان استان بوشهر اعطا شد

بوشهر- جانشین رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهرگفت: بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال جهیزیه به زوج‌های جوان در استان بوشهر اعطا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشن‌های وصال و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی که در برگزاری جشن‌ها مشارکت داشتند، خواستار برنامه ریزی جهت تداوم جشن‌های ازدواج آسان در نیمه دوم سال جاری شد.

جانشین رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر افزود: در کنار برگزاری جشن‌ها برنامه ریزی دوره‌های مشاوره پیش ازدواج در طرح استان زیر نظر مراکز دارای مجوز از اداره کل ورزش و جوانان و سمن‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال صرف تهیه جهیزیه برای زوج جوان در استان شده است. که این روند تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

پورات اذعان داشت: برگزاری جشنواره و نمایشگاه اوقات فراغت جهت ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این حوزه در پایان شهریور ماه انجام خواهد شد.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی با سمن‌ها و تشکل‌ها در برنامه‌های مختلف و بهره گیری از ظرفیت آنها در انجام فعالیت‌ها شد و افزود: برگزاری اردوی راهیان نور به مناطق جنگی غرب کشور و همچنین اردوی راهیان پیشرفت جهت بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر و تأسیسات دریایی و گمرک و از همه مهمتر تأسیسات نفتی عسلویه در راستای اوقات فراغت در حال برنامه ریزی است.

جشن وصال ۲۰۰ زوج جوان برگزار شد

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر ضمن تشکر از همراهی دستگاه‌های مختلف و فرمانداران در برگزاری جشن‌ها و تقدیر ویژه از استاندار بابت حمایت و پشتیبانی از برگزاری جشن‌ها گفت: با حمایت بی نظیر استاندار محترم جشن وصال در هر ۱۰ شهرستان در دهه کرامت با حضور ۲۰۰ زوج با بهترین امکانات انجام و و پخش زنده تلویزیونی مراسم نیز انجام شد.

یاسر جمالی پیرامون موضوع اوقات فراغت با درخواست همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان تصریح کرد: برنامه ریزی فعالیت‌های فراغتی دستگاه‌های اجرایی بر مبنای دستورالعمل سال جاری و ارسال گزارش به دبیرخانه جشنواره اوقات فراغت استان و اطلاع رسانی برنامه‌های جهت آگاهی مخاطبین و شرکت در برنامه‌ها با اهتمام بیشتری صورت پذیرد.

در این نشست گزارش فعالیت‌های حوزه ازدواج و خانواده، جشن‌های ازدواج آسان و جشن‌های وصال در دهه ولایت، برنامه ریزی فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف پیرامون اوقات فراغت ارائه شد و از چهار دستگاه برتر در حوزه اوقات فراغت ادارات آموزش و پرورش، هلال احمر، فنی و حرفه‌ای و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۱ تقدیر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432495

مهمترین اخبار ایران و جهان: