نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 19:22

پیشرفت فیزیکی پروژه پل بسیج اردبیل به 25 درصد رسیده است

شهردار اردبیل گفت: عملیات اجرایی پل بسیج در هفت مسیر آغاز شده و به پیشرفت فیزیکی مطلوب ۲۵ درصدی رسیده است و عملیات احداث آن به جد در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود صفری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در پارک بانوان برگزار شد، با اشاره به طرح عظیم دکوسنتر اظهار کرد: این طرح با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب پس از هفت سال با تغییر کاربری جدید خود از بازار مبل به پروژه تجاری - مسکونی به دلیل صرفه اقتصادی و سودآوری برای شهرداری اردبیل با بررسی مجدد مسائل فنی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده و اجرای آن در دستور کار قراردارد.

وی در خصوص احداث پل بسیج افزود: عملیات اجرایی پل بسیج در هفت مسیر آغاز شده و به پیشرفت فیزیکی مطلوب ۲۵ درصدی رسیده است و عملیات احداث آن به جد در حال انجام است.

شهردار اردبیل تصریح کرد: این طرح در محل پل هوایی اردبیل با هدف تکمیل کمربندی اجرا شده و با افتتاح آن کمربندی اصلی به خیابان‌های اطراف شورابیل وصل خواهد شد و این پروژه بزرگترین طرح در دست اجرای شهرداری اردبیل است.

صفری عنوان کرد: دستگاه‌های برف روب شهری خریداری شده و همچنین وسائط حمل و نقل شهری شامل اوتوبوس و ون‌های مدرن به دست شهرداری رسیده است.

 مسیر گردشگری از بالیخلوچای تا زرناس راه‌اندازی می‌شود

شهردار اردبیل از راه‌اندازی مسیر گردشگری بالیخلوچای تا زرناس خبر داد و گفت: اجرای این طرح به‌طول هفت کیلومتر از ابتدای رودخانه بالیخلوچای تا زرناس با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

صفری در زمینه ساماندهی و بهسازی هشت کیلومتر از شاخه اصلی رودخانه نوران چایی حدفاصل آرامستان بهشت زهرا تا شیخ‌کلخوران نیز اظهار کرد: این طرح از سال‌های گذشته راکد بود و امسال تلاش شد با فعال‌سازی آن گامی برای توسعه شهر در محلات ۱۳ گانه به‌ویژه مناطق محروم شهر اردبیل برداشته شود.

شهردار اردبیل گفت: ساماندهی این رودخانه اقدامی جهت جلوگیری از ورود فاضلاب شهری و از بین رفتن بوی نامطبوعی است که با اتخاذ تمهیدات لازم تلاش می‌شود، عملیات اجرایی این طرح تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

صفری با بیان اینکه کارخانه تولید پازل شهرداری اردبیل پس از ۶ سال تعطیلی دوباره به چرخه تولید بازگشته است ، افزود: امسال با شروع فعالیت این کارخانه ۱۰ هزار مترمربع پازل تولید و بیش از ۱۰ میلیارد ریال در هزینه‌های شهرداری در خرید پازل صرفه‌جویی شده است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه در این کارخانه، موانع بتنی موسوم به نیوجرسی نیز تولید می‌شود، بیان کرد: با آغاز به‌کار این کارخانه مشکلی جهت تهیه پازل مورد نیاز شهرداری‌ وجود ندارد.

پایان‌پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434551

مهمترین اخبار ایران و جهان: