نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 20:49

دختران امروز باید رهرو حضرت زینب(س) باشند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز دختران می‌توانند با حضور در جهاد تبیین رهرو دختران و خواهر بزرگوار امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام محمد قمی عصر امروز در مراسم دختران حسینی زنجان اظهار داشت: هر کسی می‌تواند بسته به توان ذاتی خود کارهای مختلفی را انجام دهد و برخی از کارها که نیاز به توان جسمی دارد، از مردان و پسران بر می‌آید و برخی از کارهای که نیاز به لطافت و هنرمندی دارد از دختران بهتر بر می‌آید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اینکه همان گونه که در کربلا پسران و مردان همراه امام حسین (ع) بدون ترس و هراس از تعداد لشگریان یزید دلیرانه به میدان رفتند و با دشمن جنگیدند، تصریح کرد: امروز نیز اگر جنگ نظامی واقع شود، مردان و پسران توانمند در میدان حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای روشنگری حق از باطل و نشان دادن ظلم و گمراهی قیام کردند، خاطر نشان کرد: روشنگری امام حسین(ع) روز عاشورا با شهادتشان تمام نشد و این حضرت زینب(س) و دختران امام حسین(ع) بودند که با سخنرانی و روشنگری‌های خود بعد از روز عاشورا مکتب را به ثمر رساندند.

حجت الاسلام قمی با اشاره به اینکه کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، ادامه داد: اگر انتشار حق و حقیقت روز عاشورا و قیام امام حسین(ع) توسط حضرت زینب نبود کسی از واقعیت قیام و ظلم یزیدیان با خبر نمی‌شد و خون امام حسین(ع) و یارانشان بی‌ثمر می‌ماند.

رئیس سازمان دتبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه حضرت سکینه(س) در آن زمان دختری نوجوان بودند، یاد آور شد: ایشان با هنرمندی اشعاری برای بیان و نشان دادن مظلومیت پدر بزرگوارشان و ظلم یزید و یزیدیان خواندند که تاثیری بسیار زیادی در دلها گذاشت.

وی به نقش والا ی حضرت رقیه در انتشار پیام قیام کربلا اظهار داشت: حضرت رقیه(س) نیز به نوبه خود با سن کم توانستند با ناله‌های خود در دوری از پدر و از دست دادن ایشان کاخ یزید را به لرزه درآورده و پرچم قیام والای امام حسین (ع) و یارانشان را برفزاشته کردند.

قمی در ادامه با اشاره به اینکه امروز نیز زمان حضور دختران حسینی و انقلابی در میدان فرا رسیده است، تصریح کرد: دختران امروز ما با حضور در جبهه تبیین می‌توانند رهرو دختران امام حسین(ع) باشند و نگذارد یزیدیان زمانه به اهداف خود برسند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: دختران با هنرمندی و ظرافتی که دارند، می‌توانند حق و حقیقت را در جامعه به گوش همه برسانند و فاتح جبهه امروز باشند و دشمنان و توطئه‌های آنها را برملا کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمان انقلاب زنان و دختران با حضور به موقع خود زمینه پیروزی را محیا کردند، خاطر نشان کرد: به گفته امام خمینی(ره) اگر زنان به میدان نمی‌آمدند، انقلاب پیروز نمی‌شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز دختران می‌توانند با حضور در جهاد تبیین رهرو دختران و خواهر بزرگوار امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) باشند.

 پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1403407

مهمترین اخبار ایران و جهان: