نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 14:47

زمینه ازدواج به موقع فرزندان را فراهم کنید

امام جمعه زرین دشت گفت: با دوری کردن از سختگیری‌های بی‌مورد و رسوم و سنّت‌های غلط، زمینه ازدواج به موقع فرزندان را فراهم کرده و به مسئولیت دینی و اخلاقی خود، عمل کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از زرین دشت، حجت الاسلام غلامرضا دروندپور در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان خطاب به خانواده های این شهرستان اظهار کرد: خانواده ها نسبت به ازدواج جوانان سختگیری نکنند چرا که مسأله ازدواج جوانان یکی از اساسی‌ترین مسائلی است که آینده جامعه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که بخش مهمی از جوانان دهه هفتادی در شرایط مناسب ازدواج قرار دارند اما سخت‌گیری‌های خانواده ها باعث شده است  یکی از سن ازدواج افزایش پیدا کند.

امام جمعه زرین دشت با بیان اینکه نقش خانواده در بهینه‌سازی سن ازدواج و پیشگیری از انحرافات اخلاقی جوانان بسیار موثر است، تاکید کرد: والدین با اقدام به موقع برای ازدواج فرزندانشان با دست برداشتن از سختگیری‌های بی‌مورد و رسوم و سنّت‌های غلط  و همچنین توقعات نابجا از و انتظارات از فرزندان، زمینه ازدواج به موقع آن‌ها را فراهم کرده و به مسئولیت دینی و اخلاقی خود، عمل کنند.

لزوم فرهنگ سازی مناسب برای تغییر سبک زندگی

خطیب جمعه زرین دشت بیان داشت: به عقیده بنده تغییر سبک زندگی نقش بسیار مهمی در کاهش سن ازدواج دارد که لازمه این این امر فرهنگ سازی در بطن خانواده هاست.

او گفت: نباید انتظار داشت جوانی که اول راه است و قصد ازدواج دارد از همه امکانات لازم برای زندگی برخودار باشد.

امام جمعه زرین دشت ابراز کرد: گستره فرهنگ و کار فرهنگی از جزئی ترین فعالیت های فردی تا جدی ترین مسئولیت های اجتماعی کشیده می شود، اینکه گفته می شود کار فرهنگی یک کار تشکیلاتی و عظیم است یعنی ما نباید به مسئله فرهنگ به‌صورت تک بعدی نگاه کنیم، بلکه باید در تمام زمینه ها فرهنگ سازی کنیم.

پایان پیام/ ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069895

مهمترین اخبار ایران و جهان: