نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 11:54

عضویت بیش از 4 هزار نفر در کتابخانه های ایلام

مدیر کتابخانه مرکزی ایلام گفت: از ابتدا سال تاکنون ۴ هزار نفر در کتابخانه ایلام عضو شده اند.

شیما مامی زاده مدیر کتابخانه مرکزی ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درر ایلام گفت: سال ۱۴۰۱ برای کتابخانه مرکزی ایلام سالی پر کار و پربار بوده که با همکاری عوامل فعال مجموعه اقدامات قابل توجهی در زمینه های مختلف فرهنگی صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون رشد بیش از ۴ هزار نفری عضویت در کتابخانه رقم خورده همچنین بالغ بر ۲۱ هزار جلد کتاب امانت داده شده است.

مدیر کتابخانه مرکزی ایلام از جذب منابع مطالعاتی برای اعضا خبر داد و یادآور شد: در این راستا بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی و همچنین از طرف مردم به کتابخانه اهدا شده و در حال حاضر بیش از ۴۸ هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی سال جاری در زمینه فرهنگ سازی و افزایش سرانه مطالعه برنامه‌های مختلفی مانند برگزاری کارگاه برای دانش آموزان پشت کنکور، کارگاه مثبت‌اندیشی تابستانه برای اعضای نابینا و کم‌بینا، جمع خوانی‌های ماهانه، برگزاری مجالس وابسته به کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی، رونمایی از کتاب نویسنده نوجوان با همکاری بنیاد حفظ آثار، نشست هم‌اندیشی نویسندگان زن استان به مناسبت روز زن و ... انجام شده است.

مامی زاده درخصوص برنامه‌های بهداشتی و درمانی در کتابخانه مرکزی ایلام تصریح کرد: به مناسبت روز سالمند لوازم بهداشتی در بین سالمندان توزیع، برپایی میز سلامت و دعوت از پزشک خانواده برای ویزیت رایگان برای زنان بی‌سرپرست، اعضا و کارکنان مجموعه به صورت ماهانه همچنین دعوت از پزشک متخصص پوست و مو برای ویزیت رایگان اعضای نابینا و کارکنان کتابخانه، برگزاری جشن برای اطفال بستری شده در بیمارستان و اهدای کتاب بین آنها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان همیشه پای ثابت فعالیت‌ها و هدف اصلی سرمایه‌گذاری برای پرورش نسلی فرهنگی در جامعه هستند اظهار داشت: کتابخانه مرکزی ایلام بخش عمده‌ای از فعالیت‌های سالانه خود را به این قشر در حال رشد اختصاص داده و در تمامی مناسبت‌ها با برگزاری مراسم که بخشی از آن به کتاب ارتباط داشته این نورستگان آینده ساز را با کتاب و مطالعه مأنوس کرده است.

مدیر کتابخانه مرکزی ایلام توضیح داد: در فصل تابستان برای کودکان و نوجوانان کارگاه‌های آموزشی اعم از قصه گویی، کامپیوتر، نقاشی، طراحی و غیره برگزار همچنین ایستگاه‌های نقاشی و قصه گویی و داستان سرایی در محرم، برپایی مسابقات مختلف از هیجانی تا کتابخوانی و نقاشی در مناسبت‌هایی نظیر بازگشایی مدارس، هفته کتاب، دهه فجر و برگزاری مسابقه گلکاری با قوطی‌های دور ریختنی جهت آموزش استفاده دوباره و بهینه از مواد مصرفی صورت گرفته است.

وی تشویق و ترغیب به خواندن کتاب را یکی از فعالیت‌های اصلی کتابخانه مرکزی ایلام عنوان کرد و افزود: با دعوت مداوم از مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و نهاد‌های دولتی همچنین ایجاد خدماتی نظیر عضویت رایگان سعی داشته تا با حضور و بازدید این مراکز از کتابخانه در راستای تحقق هدف خود گام ثمربخشی برداشته شود.

مامی زاده در پایان خاطرنشان کرد: هم‌زمان با میلاد منجی عالم بشریت و سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی و نزدیک شدن به سال نو مراسم کتابخانه گردی همچنین دعوت از اعضا و ادارات جهت برگزاری جشن میلاد و جشن نوروز را خواهیم داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069595

مهمترین اخبار ایران و جهان: