نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:00

رژیم صهیونیستی از توافق ایران و عربستان عصبانی است

ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی از توافق ایران و عربستان عصبانی و ناراحت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین قدوسی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی به محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و تجلیل از مردم مقاوم فلسطین پرداخت و گفت: رژیم غاصب صهیونیست وحشی گری را به بیشترین درجه خود رسانده است.

وی سپس بر لزوم مطالبه گری مردم جهت اصلاح وضعیت فرهنگی و لزوم عمل مسئولان به قانون به ویژه در موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: مردم مؤمن و انقلابی به هیچ وجه برخی ناهنجاری‌های فرهنگی را بر نمی‌تابند.

امام جمعه موقت ورامین سپس تجلیل از خدمات مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ ابوالفضل رضایی در سنگر نماز جمعه و دیگر عرصه‌های انقلاب بر صرفه جویی در مصرف آب خصوصاً در این روزهای پایان سال اشاره کرد و گفت: مردم در شستشوها دقت بیشتری کنند، تا آب هدر نرود.

قدوسی نژاد همچنین بر تلاش مردم و مسئولان بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: ماه رمضان ماه خودسازی است.

رژیم صهیونیستی از توافق ایران و عربستان عصبانی است

وی به توافق اخیر عربستان و ایران اشاره کرد و گفت: این توافق به نفع کل کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی است، که اگر به طور کامل اجرا شود، زمینه ساز اتحاد کشورهای اسلامی است.

قدوسی نژاد گفت: البته از این توافق ذوق زده نیستیم، مخالف هم نیستیم، این رابطه پس از گذشت هفت سال، اثرات بسیار مثبتی در معادلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی دو کشور و منطقه خواهد داشت، اما قطعاً برنده این توافق جهان اسلام است، چرا که ایران و عربستان هر دو کشورهای تأثیرگذاری در منطقه و جهان اسلام هستند و روابط دیرینه‌ای با هم دارند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: عصبانیت و ناراحتی رژیم غاصب صهیونیستی و ناخرسندی استکبار جهانی از این توافق نشان می‌دهد، که این توافق ثمرات خوبی خواهد داشت.

شکست نهضت ملی نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست

وی به وفای به عهد ایران اسلامی به توافقات بین المللی اشاره کرد و گفت: ایران هرگز زمینه ساز نقض توافق نبوده است، در برجام هم، این دولت آمریکا بود که برجام را نقض کرد.

قدوسی به جریان ملی شدن صنعت نفت اشاره و اضافه کرد: این نهضت با حمایت و فداکاری آیت‌الله کاشانی و رهبری دکتر مصدق در ابتدا به دستاوردهای مهمی دست پیدا کرد، اما این روز تاریخی با همه ویژگی‌هایی که داشت، یک درس و یک عبرت برای همگان دارد.‌

خطیب جمعه ورامین گفت: ملی شدن صنعت نفت نشان داد، اگر ملت و دولت در کنار هم باشند می‌توانند دست به کارهای بزرگی بزنند؛ همانطور که توانستند جلوی غارت نفت ایران توسط انگلستان را بگیرند.

وی به عبرت‌های ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و گفت: دکتر مصدق پس از اعتماد به آمریکا دچار شکست شد و همه تلاش‌هایش ناکام ماند، نهضت ملی شدن صنعت نفت با تشکیل حکومت ملی ادامه پیدا کرد اما با کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد شکست خورد که دلیلی جز فاصله گرفتن مردم از این نهضت و اعتماد به آمریکا نداشت.‌

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097651

مهمترین اخبار ایران و جهان: