نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 12:36

تحقق ۲۰۷ درصدی جمع‌آوری زکات در استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از تحقق ۱۱۰ درصدی جمع‌آوری صدقات در استان بوشهر خبر داد و گفت: در زمینه جمع‌آوری زکات شاهد تحقق ۲۰۷ درصدی برنامه‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا میری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۴ هزار خانوار با جمعیت ۹۳ هزار نفر شامل ۶۱ هزار خانم و ۳۱ هزار آقا تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر هستند.

وی با اشاره به اینکه در جشن نیکوکاری سال قبل ۲۴۵ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در استان بوشهر جمع شد افزود: از ابتدای دیماه امسال تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع شده است که پیش‌بینی می‌شوئ شاهد افزایش این میزان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: از روز ۱۱ اسفندماه ۱۹ اداره کمیته امداد و ۲۱۰ مرکز نیکوکاری در استان بوشهر آماده دریافت کمک‌های خیرین هستند و ۱۳ اسفندماه نیز در پایگاه‌های نماز جمعه این جشن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنگ جشن نیکوکاری ۱۴ اسفند ماه در مدارس استان نواخته می‌شود افزود: جشن احسان نیز بعد از ظهر همین روز در استان برگزار می‌شود.

رتبه نخست استان در طرح اکرام

میری با اشاره به رتبه نخست استان بوشهر در طرح اکرام در سطح کشور خاطرنشان کرد: در طرح محسنین چهار هزار و ۹۰۰ نفر تحت پوشش هستند و ۱۸ هزار حامی را نیز در استان داریم.

وی از تحقق ۱۱۰ درصدی جمع‌آوری صدقات در استان خبر داد و اضافه کرد: در زمینه جمع‌آوری زکات با تحقق ۲۰۷ درصدی برنامه‌ها، ۷۵ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و ادامه داد: تعهد امسال ما ۱۲ هزار و ۴۶۸ فرصت شغلی بود که تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد و ۱۰۲ درصد برنامه‌ها محقق شده است.

وی از جذب ۹۰ درصد تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۶ در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۵۸۰ میلیارد تومان مد نظر بوده که ۹۰ درصد آن تاکنون جذب شده است.

ارائه خدمات درمانی و بسته‌های غذایی

میری از تأمین لوازم خانگی و ارائه بسته‌های حمایت حقوقی و تأمین جهیزیه به خانواده‌های تحت حمایت خبر داد و بیان کرد: به هفت هزار و ۷۰۰ نفر خدمات درمانی ارائه شده است.

وی با اشاره به ارائه بسته‌های غذایی به ۸۴۷ نفر که درگیر سوءتغذیه بوده‌اند خبر داد و افزود: در زمینه تأمین سرپناه مناسب نیز ۶۳۸ مورد احداث مسکن، ۱۶۰ واحد در نهضت ملی مسکن، هزار و ۱۱۸ مورد تعمیر و فضاهای جانبی و هزار مورد گازکشی انجام شده است.

وی با اشاره به توزیع ۱۳ هزار و ۷۷۷ بسته لوازم تحصیلی طی سال جاری در استان بوشهر بیان کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ خانواده از خدمات فرهنگی و مشاوره‌ای بهره‌مند شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1060751

مهمترین اخبار ایران و جهان: