نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 12:46

شهردار یاسوج بر سر 2 راهی ماندن یا رفتن؟/روزهای سخت مقدم با این 4 نفر+فیلم

از خیابان‌های پر از دست‌انداز در سطح شهر گرفته تا المان‌های نامربوط و پارک‌های بدون جاذبه و حاشیه زشت و نازیبای رود بشار همگی نشان از مشکلات باقی مانده و لاینحل شهر یاسوج دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران و یا به عبارتی شهر یاسوج هر چند از گذشته‌ها حال و روز خوشی نداشته اما در سال‌های اخیر بیش از هر زمان شهری نازیبا، پیر و فرتوت و ناموزون به نظر می رسد.

شهری که در هر نقطه از آن پا بگذاری تصویری از نازیبایی و زمختی به چشم می‌آید و اکنون کمتر شهروندی در یاسوج است که از این وضعیت اندک رضایتی داشته باشد.

از بالاترین نقطه در میدان کوهنورد تا پایین ترین نقطه در شرف آباد، جای آباد و منظره زیبا و امیدبخش در یاسوج دیده نمی شود شهری که مقصد گردشگری دهها و صدها هزار ایرانی از نقاط مختلف کشور در برخی فصول سال است و هموطنان با امید و آرزوی یک یا چند روز خوب و مفرح به این شهر می آیند دریغ از اینکه یاسوج در این سال ها تکانی خورده باشد.

از خیابان‌های پر از دست‌انداز در سطح شهر گرفته تا المان‌های نامربوط و پارک‌های بدون جاذبه و حاشیه زشت و نازیبای رود بشار همگی نشان از مشکلات بر جای مانده و لاینحل شهر یاسوج دارد.

شورای اسلامی شهر یاسوج در دوره جدید با ۶ رای موافق از مجموع ۷ رای با ماندن نستهن مقدم بر مسند مدیریت شهری یاسوج موافقت کرد و اعضای موافق در همان روزها چنین گفتند که در صورت موفقیت مقدم در اداره شهر همچنان به رای خود پایبند خواهند بود.

اما دیری نپایید و پس از مدتی کمتر از دو سال از عمر شورای کنونی اکنون چهار رای اول شورای شهر یاسوج مخالف ماندن مقدم شده‌اند و با صراحت خواستار تغییر مدیریت شهری در یاسوج هستند.

در این بین آنچه که مشخص است سه عضو باقی مانده شورا همچنان تا آخر این دوره موافق حضور مقدم خواهند بود اما بی گمان با توجه به جمیع جهات شاید ماندن مقدم قبل از اینکه به صلاح مردم نباشد به صلاح خود او نیست.

اول اینکه قطعاً با مخالفت ۴ رای اول شورای شهر و البته اعضای باتجربه شورا و آن‌هایی که با قوانین شهری آشنایی بیشتری دارند دیگر مقدم حاشیه امنی نداشته و با کوچکترین کم کاری و اهمال در امور شهری زیر تیغ انتقادات و اعتراضات شورای شهر به خصوص اعضای مخالف بوده و حاشیه‌ها هر روز بیشتر از دیروز خواهد شد.

دوم اینکه همراهی این چهار عضو شورا با افکار عمومی بار سنگین و غیر قابل تحملی را بر دوش شهردار خواهد گذاشت و این بار سنگین اجازه هرگونه فکر کردن و چاره جویی برای رفع مشکلات امور شهری را از او خواهد گرفت.

از همه این‌ها که بگذریم روحیه تهاجمی شهردار یاسوج مقابل منتقدان در نشست‌ها و جلساتی که با اعضای شورای شهر دارد کار را بیش از پیش برای او سخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1060795

مهمترین اخبار ایران و جهان: