نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 12:31

«رحمان»: 25 درصد تجار تاجیکستان را زنان تشکیل می‌دهند

رئیس جمهور تاجیکستان در پیامی که به مناسبت روز زن قرائت کرد به نقش زنان این کشور در در زمینه تجاری اشاره و از حضور 25 درصدی بانوان این کشور در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور تاجیکستان در پیامی به بانوان این کشور فرا رسیدن روز مادر را تبریک گفت.

رحمان در پیام خود مادر را اولین مربی انسان عنوان کرد و همزمانی جشن روز مادر با آغاز بهار و دوره آمادگی به نوروز باستانی را رمز همایش دو نیروی بزرگ زندگی‌آفرین دانست، زیرا بنابر سخنان وی، اگر نوروز آغاز احیا طبیعت است، زن – مادر، آفرینده حیات انسانی است.

وی با توجه به نقش محسوس زنان و دختران در حیات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تاکید کرد که تامین حقوق و حفظ منافع مادران و تمامی زنان را یکی از مهمترین جهات سیاست خود می‌داند.

بنابر سخنان رئیس جمهور تاجیکستان 25 درصد از تجار و 23 درصد از روسای مزارع کشاورزی را در تاجیکستان زنان و دختران تشکیل می‌دهند.

رحمان ادامه داد: در مهمترین تاسیسات، یعنی نیروگاه برق آبی راغون، 900 زن در شرایط برابر با مردان به کار و فعالیت مشغول هستند.

وی افزود: ما موظفیم مادران و زنان را به عنوان چراغ خانواده و گرمابخش هر خانه دوست بداریم، از محبت، شب‌های بی‌خوابی، تلاش و کوشش آنها قدردانی کنیم، به آنها احترام بگذاریم و تلاش کنیم تا مادرانمان، همه زنان و دختران همیشه سالم، شاد و موفق باشند.

رحمان در پایان این پیام بار دیگر روز مادر را به همه بانوان و مادران کشورش تبریک و برای تک تک آنها آرزو سلامتی و شادکامی و موفقیت و زندگی پربار را آرزو کرد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1081107

مهمترین اخبار ایران و جهان: