نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 15:38

نخستین خانه محیط زیست گچساران افتتاح شد

یاسوج- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین خانه محیط زیست گچساران در دانشکده نفت و گاز این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست به منظور گفتگو، هم اندیشی و مشارکت برای چاره‌جویی و رفع مشکلات و معضلات محیط زیست از طریق جلب مشارکت مردم و جوامع محلی و فعالان محیط زیستی در راستای ارتقای شاخص‌های محیط زیستی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای مهم برای مردمی سازی و مشارکت جوامع محلی در امر حفاظت از میراث طبیعی به منظور آموزش و اطلاع رسانی در زمینه مسائل محیط زیستی، افزایش مشارکت عمومی در صیانت، احیا و مدیریت محیط زیست راه اندازی می‌شود.

جاودان خرد اظهار داشت: با اجرای این طرح زیست محیطی متخصصان مدیریت پسماندهای اتمی، نفتی و شیمیایی دانشکدۀ نفت و گاز گچساران عضو خانه محیط زیست شدند.

وی افزود: برطرف کردن چالش‌های محیط زیستی مانند مصرف بی رویه آب و انرژی، آلودگی هوا، پسماندها و ریزگردها و تحقق اهداف محیط زیستی به مشارکت مسئولانه و داوطلبانه مردم در کنار مسئولیت پذیری سازمان‌های ذی ربط نیاز دارد که این امر با افزایش و گسترش خانه‌های محیط زیست و جلب مشارکت‌های مردمی امکانپذیر است.

جاودان خرد تصریح کرد: در این خانه با همکاری اساتید و دانشجویان، مباحث زیست محیطی بررسی و ایده‌پروری‌های لازم در این زمینه انجام، و تحقق این ایده‌ها به توسعه پایدار شهرستان کمک ویژه ای خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1081407

مهمترین اخبار ایران و جهان: