نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 10:12

برگزاری ایده کاپ «طراحی نمادهای شهری با صنایع دستی ترکیبی خلاق»

اصفهان - رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان از برگزاری ایده کاپی با عنوان «طراحی نمادهای شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن معصومی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر شهر اصفهان در حوزه صنایع دستی و هنرهای مردمی و با وجود ۲۰۰ رشته صنایع دستی پویا در این شهر و کسب عناوینی همچون «شهر جهانی صنایع دستی» از شورای جهانی صنایع دستی و «شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی» در شبکه شهرهای خلاق یونسکو، نیاز مبرم در بازآفرینی، خلاقیت و نوآوری در طراحی محصولات صنایع دستی به‌صورت ترکیبی در طراحی، معماری، فضاسازی و زیباسازی نمادهای شهری با بهره‌گیری از سلایق مردمی، ضمن حفظ اصالت هنرهای سنتی و صنایع دستی که از نسل‌ها و اعصار گذشته به یادگار مانده، احصا شد.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان طی سالیان گذشته در طراحی و فضا سازی شهری از نمادهای صنایع دستی استفاده کرده، به طوری که این نوع نمادها در نقاط مختلف شهر از جمله میادین، چهار راه‌ها، خیابان و گذرها مهم شهری نصب شده است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان افزود: در این راستا دبیرخانه نظام پیشنهادها وابسته به اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان به عنوان متولی شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی برگزاری رویداد ایده کاپی تحت عنوان " طراحی نمادهای (المان) شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق" را در دستور کار خود قرار داد.

معصومی تصریح کرد: بر این اساس قرار است با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در سطح شهر اصفهان و کشور با حضور هنرمندان صنایع دستی، کارآفرینان و تولید کنندگان صنایع دستی، دانشگاهیان، طراحان، شرکت‌های دانش بنیان، انجمن‌های هنری، فعالان هنری و شهروندان، در این رویداد ایده کاپی مشارکت کرده و ایده‌های خلاقانه خود را در حوزه ترکیب صنایع دستی خلاق و بکارگیری آن در طراحی، فضا سازی و زیبا سازی شهری، در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این ایده کاپ گفت: ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید و خلاق در عرصه صنایع دستی و هنرهای مردمی ترکیبی در مدیریت شهری، به‌کارگیری ایده‌ها و طرح‌های صنایع دستی ترکیبی در طراحی و زیباسازی فضاهای شهری، توسعه طبقه خلاق و کشف استعدادهای جوان در حوزه صنایع دستی خلاق و تلفیق با نماد شهری و استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه در تولیدات جدید صنایع دستی ترکیبی با رویکرد طراحی نماد شهری از اهداف اصلی این رویداد است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان در ادامه به سرفصل‌های ایده کاپ اشاره و اظهار کرد: طراحی نمادهای شهری با استفاده از صنایع دستی خلاقانه اصفهان، صنایع دستی ترکیبی (سنتی) اصفهان، صنایع دستی تلفیقی (سنتی و مدرن) اصفهان و مؤلفه‌های طراحی صنایع دستی ترکیبی خلاق، ترکیب رنگ و لعاب، ترکیب جنس و مصالح، ترکیب طرح و نقش و ترکیب شکل و قالب از سرفصل‌های این ایده کاپ است.

معصومی خاطرنشان کرد: ایده‌ها، طرح‌ها، صنایع دستی تولیدی و الگوها و نمونه‌ها نیز قالب‌های ارائه و مشارکت در ایده کاپ «طراحی نمادها (المان) شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق» هستند.

وی در مورد جوایز این مسابقه نیز گفت: برای نفر اول ۱۵ میلیون تومان، نفر دوم ۱۰ میلیون تومان، نفر سوم ۵ میلیون تومان و جایزه ویژه ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آذر اعلام و خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی ثبت ایده‌ها به نشانی Www.idea.isfahan.ir آماده دریافت طرح‌ها و ایده‌های شهروندان و هنرمندان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 889451

مهمترین اخبار ایران و جهان: