نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 11:16

ناامیدی بریتانیا از نتانیاهو به دلیل مخالفت با تشکیل کشور فلسطین

بریتانیا از موضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان مخالفت با تشکیل دولت مستقل فلسطین پس از جنگ غزه ناامید شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر «ریشی سوناک» نخست وزیر بریتانیا، روز دوشنبه با تاکید بر حمایت لندن از راه حل تشکیل دو دولت مستقل برای حل مناقشه میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، ابراز مخالفت «بنیامین نتانیاهو» با پیشنهاد مذکور را ناامید کننده عنوان کرد.

به گزارش «رویترز»، دفتر سوناک به صراحت اعلام کرده است که مخالفت نتانیاهو با تشکیل کشور مستقل فلسطین در آینده پس از جنگ غزه موضعی بسیار «ناامید کننده» از جانب این رژیم است.

موضع‌گیری دفتر نخست‌وزیر بریتانیا در حالی مطرح شده است که نتانیاهو و «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا بر سر ایجاد دولت مستقل فلسطین در آینده اختلاف نظر شدید دارند ونخست وزیر رژیم صهیونیستی عنوان کرده است به هیچ وجه در مورد موضوع «کنترل امنیتی کامل اسرائیل بر تمامی قلمرو غرب اردن» مصالحه نخواهد کرد.  

سخنگوی نخست وزیر بریتانیا در پاسخ به سوالی درباره اظهارات نتانیاهو به خبرنگاران عنوان کرد: شنیدن این حرف از زبان نخست وزیر اسرائیل ناامید کننده است. وی همچنین بر این موضوع تاکید کرد: موضع بریتانیا همچنان حمایت از راه حل تشکیل دو دولت مسقل بوده است تا فلسطینی‌ها بتوانند در کنار اسرائیل امن و راحت زندگی کنند و این بهترین راه برای برقراری صلح پایدار است.

راه حل تشکیل دو دولت مستقل مدت‌هاست که چارچوب اساسی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود با این حال دیدگاه‌های متضادی از جانب مقامات این رژیم در مورد آن وجود دارد.

دولت بریتانیا بارها از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود در برابر اقدامات حماس حمایت کرده است با این حال این دولت از رژیم صهیونیستی هم خواسته است تا به قوانین بشردوستانه احترام گذاشته و با توقف حملاتش در نوار غزه امکان ارائه کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را فراهم آورد.

مقامات دولت بریتانیا همواره از برقراری «آتش‌بسی پایدار» که مبتنی بر آزادی اسرای صهیونیستی از سوی حماس باشد تاکید کرده است تا از این طریق میزان تلفات غیرنظامیان در غزه کاهش پیدا کند.

سخنگوی ریشی سوناک در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: شکی نیست که برای بهبود روابط و برقراری امنیت در اسرائیل و فلسطین راه طولانی در پیش است با این حال ما به حمایت بلند مدت خود از راه حل دو دولت مستقل تا آخر ادامه می‌دهیم.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646751

مهمترین اخبار ایران و جهان: