نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 21:13

افتتاح بیش از ۸۶۰ میلیارد تومان پروژه برق در ایلام همزمان با دهه فجر

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: در دهه فجر بیش از ۸۶۰ میلیارد تومان پروژه شرکت توزیع برق در ۱۱ محور افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ولی‌اله ناصری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام، روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه در دیدار با اعضای حقیقی شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۸۶۰ میلیارد تومان پروژه شرکت توزیع برق در ۱۱ محور افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ضمن تشریح اقدامات و دستاوردهای شرکت توزیع نیروی برق استان در دولت سیزدهم، افزود: هیچکدام از ۶۳۰ روستای استان از نعمت برق محروم نیستند و ۶ روستا که مردم بازگشت به روستا داشته‌اند نیز در اولویت برق‌رسانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ادامه داد: احداث ۱۱۰۰ نیروگاه خورشیدی در روستاهای استان هدف‌گذاری شده است و تعداد ۱۰۰ نیروگاه روستا انجام و ۲۰۵ روستا نیز در دست احداث است و خرید برق از این نیروگاه‌ها تضمینی بوده و برای اقشار محروم و روستاهای دورافتاده نرخ خرید تضمینی بالاتر است.

ناصری به تشریح اقدامات و چالش‌های این شرکت در حوزه‌های مختلف پرداخت و خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان در ۷ محور افتتاح و در ۴ محور کلنگ زنی با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: برق‌رسانی به ۵ روستای فاقد برق با ۱۰۰ خانوار، بهسازی شبکه برق ۴۶ روستا، تأمین برق مسکن مهر مشاغل آزاد دهلران، تأمین برق عشایر از طریق ۲۸۵ دستگاه سامانه‌های قابل حمل خورشیدی و احداث ۶۰ واحد نیروگاه خورشیدی برخی از پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر است.

وی بیان داشت: پروژه‌هایی چون توسعه و اصلاح شبکه برق شهری، بهسازی شبکه برق ۲۵ روستا، تعویض ۴۰ هزار دستگاه چراغ معمولی با چراغ LED کم مصرف و احداث ۳۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی از پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی در دهه فجر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در ادامه به برخی چالش‌های این شرکت اشاره کرد و گفت: انواع معافیت‌ها و سوبسید انرژی، عدم تناسب نرخ تکلیفی و هزینه تمام شده و ناترازی اقتصادی تولید با تقاضا از مهم‌ترین مشکلات صنعت برق است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656295

مهمترین اخبار ایران و جهان: