نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 11:37

خانه 139 معلول زنجانی مناسب‌سازی شد

سرپرست بهزیستی استان زنجان از هزینه کرد یک میلیارد و صد میلیون تومان در راستای مناسب‌سازی محیط زندگی و وسایل نقلیه معلولان خبر داد و گفت: ۱۳۹ مددجوی زیر پوشش بهزیستی که نیازمند مناسب‌سازی مسکن و محیط زندگی خود جهت تردد آسان و استفاده از سرویس بهداشتی و حمام بودند از این شرایط بهره گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح‌اله خدابنده‌لو، سرپرست بهزیستی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که همواره در بحث مناسب‌سازی مطرح می‌شود این است که معلولیت یک تهدید بالقوه است، حوادث همیشه وجود دارد و براین‌اساس امر مناسب‌سازی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

 سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در کارشناسی مناسب‌سازی مسکن مددجویان باید عملکرد، وضعیت و شرایط محل زندگی فرد به‌درستی تجزیه‌ و تحلیل شود تا این امر به بهبود عملکرد فرد کمک کند.

وی افزود: بخشی از اعتبارات از طریق تسهیلات پرداختی به متقاضیان و بخشی از طریق کمک بلاعوض بهزیستی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد، تأمین می‌شود و مابه‌التفاوت موردنیاز برای تکمیل پروژه‌ها با کمک گروه‌های جهادی و استفاده از ظرفیت خیرین توسط بسیج سازندگی اجرایی می‌شود.

خدابنده‌لو در خصوص مناسب سازی واحدهای اختصاص‌یافته به افراد دارای معلولیت در نهضت ملی مسکن گفت: طبق هماهنگی و مذاکرات صورت‌گرفته با اداره‌کل راه و شهرسازی استان، مناسب‌سازی کلیه فضاهای باز، معابر و محوطه‌ها، مناسب سازی داخلی بلوک‌های مسکونی و فضاهای مشاع ساختمان، مناسب سازی واحدهای مسکونی متعلق به متقاضیان دارای معلولیت جسمی- حرکتی در دستور کار مجریان پروژه‌های مسکن ملی قرار گرفته است.

سرپرست بهزیستی استان زنجان بیان کرد: مطابق با تصمیمات اتخاذ شده در جلسات مشترک با اداره‌کل راه و شهرسازی استان، مناسب‌سازی واحدهای تخصیص‌یافته به افراد دارای معلولیت که از ویلچر استفاده می‌کنند در اولویت قرار گرفته و واحدهای تخصیص یافته به این افراد به‌صورت کامل و با رعایت همه ضوابط مربوطه، مناسب‌سازی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است بسیاری از تغییرات، نیازمند تامین تجهیزات مناسب سازی مانند بالابر، وسایل فعالیت‌های روزمره زندگی و تجهیزات مرتبط با معلولیت‌های هوشی رشدی، جسمی حرکتی، حسی و شناختی است، انجام و تکمیل فعالیت مذکور تامین اعتبار در زمان مناسب مسیر می‌شود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637095

مهمترین اخبار ایران و جهان: