نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 15:33

۴۸۵ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۴۸۵ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: افراد دهک‌های یک تا پنج در مناطق شهری و روستایی که تحت پوشش هیچ نهاد بیمه‌ای نیستند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا اصغرزاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: بیمه سلامت در دولت فعلی اقدامات بزرگ و موثری جهت رفاه مردم در حوزه سلامت و بیمه‌شدگان در مناطق شهری و روستایی انجام داده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به یکی از طرح‌های بزرگ این بیمه طی ۲ سال گذشته، ادامه داد: افراد دهک یک تا پنج جامعه در مناطق شهری و روستایی که تحت پوشش هیچ نهاد بیمه‌ای نیستند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند، همچنین هزینه بستری بیمار دهک‌های یک تا سه رایگان است.

وی افزود: مادران باردار و فرزند آنان تا پنج سالگی می‌توانند از مزایای پوشش بیمه سلامت برخوردار شوند.

اصغرزاده اضافه کرد: در دولت سیزدهم بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت ویژه‌‌تر و گسترده‌تری برخوردار شدند و در استان تعداد این بیماران از پنج نفر به ۱۰۷ بیمار افزایش یافته است.

وی بیان کرد: از جمعیت یک میلیونی چهارمحال و بختیاری، ۴۸۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که نشان از گستره پوشش بیمه سلامت در استان است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم، نسخه الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در استان اجرا می‌شود و گاهی به دلیل وجود ترافیک، سرعت اینترنت کاهش می‌یابد که درصدد رفع این مشکل هستیم.

وی اظهار داشت: ۴۰ هزار بیمار نشان‌دار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از مجموع این تعداد ۱۵ هزار نفر بیماران صعب‌العلاج و یک هزار و ۸۸ نفر زوج نابارور هستند.

اصغرزاده عنوان کرد: ۷۷۸ موسسه درمانی طرف قراداد این بیمه هستند که این تعداد شامل ۱۲ بیمارستان دولتی، سه مرکز درمانی خصوصی، ۱۳۰ داروخانه اصلی و ۱۰۰ کانکس دارویی برای پوشش دارویی روستا‌ها است.

وی یادآور شد: چنانچه بیمه‌شدگان شکایت و اعتراضی نسبت به کارکنان و نحوه خدمات‌رسانی دارند می‌توانند با سامانه ملی ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664295

مهمترین اخبار ایران و جهان: