نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 23:27

مسکو: آمریکا رد کردن قطعنامه‌های آتش‌بس در غزه را متوقف کند

وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه از آمریکا خواست تا رد کردن قطعنامه‌های آتش‌بس در نوار غزه را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه از آمریکا خواست تا از حق وتو علیه قطعنامه‌هایی که خواستار آتش‌بس در غزه می‌شود استفاده نکند.

وی که هم اکنون در نیویورک به سر می‌برد در ادامه سخنانش گفت: «واشنگتن اقدامات خصمانه را متوقف کند».

وزیر خارجه روسیه همچنین از آمریکا خواست تا استفاده از حق وتو در رد قعطنامه‌های آتش‌بس در غزه را نیز متوقف کند تا اوضاع در خاورمیانه به ثبات برسد.

امروز نیز  «حسن امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای روس خود در نیویورک با اشاره به جایگاه روسیه و نقش آن به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت، خواستار ایفای نقش فعال‌تر این کشور برای توقف جنگ در غزه شد.

سرگئی لاوروف هم از کارشکنی‌های آمریکا در شورای امنیت و ممانعت واشنگتن از تصویب قطعنامه آتش بس انتقاد کرد و خواستار موضع متحد کشورهای عربی در خصوص قضیه فلسطین شد.

در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه که ۱۰۹ روز از آن می‌گذرد و هیچ یک از اهداف اعلام شده این رژیم در این تجاوز محقق نشده، ۲۵۲۹۵ نفر به شهادت رسیده و ۶۳ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند. در این مدت قطعنامه‌های پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس با کارشکنی آمریکا تصویب نشد. در همین خصوص نیز دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش در اظهاراتی اخیر گفت که خاورمیانه مثل یک «بشکه باروت» است و باید هر کاری که می‌توانیم بکنیم تا از گسترش جنگ در کل منطقه جلوگیری کنیم.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647695

مهمترین اخبار ایران و جهان: