نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 12:03

برگزاری یازدهمین دور نشست مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ در تهران

در یازدهمین دور نشست مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ در تهران که به ریاست معاونان وزرای خارجه برگزار شد، درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ از جمله غزه، افغانستان و تحولات دریای سرخ بحث و گفت‌وگو شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، یازدهمین دور نشست مشورت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و نروژ روز چهارشنبه چهارم بهمن ۱۴۰۲ به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «آندریاس کراویک» معاون وزیر امور خارجه نروژ در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و «اسپن بارت اید» وزیر امور خارجه نروژ پنجشنبه شب ۲۱ دی ماه در تماس تلفنی درباره ادامه تماس‌ها، مشورت و تبادل نظرهای سیاسی در موضوعات مورد اهتمام دو کشور تفاهم کردند. وزرای خارجه ایران و نروژ همچنین ۲۶ دی ماه و در حاشیه نشست داووس در سوئیس با یکدیگر دیدار و درباره مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کردند.

در نشست روز چهارشنبه در تهران که نمایندگان ویژه نروژ در امور یمن و خاورمیانه هم حضور داشتند، دو طرف ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه، در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله فجایع جاری در غزه، وضعیت افغانستان، تحولات دریای سرخ، راهکارهای ارتقای حقوق بشر و حاکمیت حقوق بین‌الملل به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

دهمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و نروژ خرداد ۱۴۰۱ و در سفر علی باقری به اسلو برگزار شد. در پایان دهمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و نروژ، یادداشت تفاهم رایزنی‌های سیاسی بین ایران و نروژ به امضای طرفین رسید و طیف متنوعی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649151

مهمترین اخبار ایران و جهان: