نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 15:46

امسال هیچ گونه بیماری دامی در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون هیچ‌گونه بیماری دامی و آنفولانزای پرندگان در این استان گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد اسدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون هیچ گونه بیماری دامی از جمله تب‌برفکی و برونشیت و یا آنفولانزای پرندگان در این استان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارتقای کیفیت مواد خام دامی در استان، ادامه داد: تمام کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی با نظارت ناظرهای بهداشتی مقیم دولتی و خصوصی در حال ارزیابی و نظارت کامل هستند.

وی افزود: کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی مجهز به پیش‌سرد هستند که خروج لاشه با این امکان باعث از بین رفتن عوامل بیماری‌زا در سطح گوشت می‌شود.

اسدی بیان کرد: از ۶ واحد مرغ تخم‌گذار سه واحد، پروانه بهداشتی بسته‌بندی دریافت کرده و اخذ پروانه برای سه واحد دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: آزمایشگاه مرجع آبزیان در این استان احداث می‌شود که هم‌اکنون در مرحله انجام اقدامات اداری است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به تقلباتی که در خصوص شیر از جمله افزودن آب، نشاسته و جوش‌شیرین انجام می‌شود، از ابتدای سال تا کنون از ۶۲۰ مورد بررسی، تنها شاهد پنج مورد عدم انطباق بودیم که نشان از ارتقای بهبود کیفیت است.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654595

مهمترین اخبار ایران و جهان: