نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 16:07

نیروهای مسلح عراق: هیچ نیروی خارجی وارد کشور نشده است

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در واکنش به گزارش یک رسانه آمریکایی درباره ارسال نیروهای خارجی بیشتر به عراق گفت که این خبر صحت ندارد و عراق آرام آرام در تلاش است تا به حضور نیروهای خارجی در خاک خود پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، بعدازظهر امروز (شنبه)، بار دیگر تاکید کرد که هیچ نیروی خارجی وارد خاک این کشور نشده است.

شبکه آمریکایی «سی بی سی نیوز» به‌تازگی در گزارشی مدعی شده بود که واشنگتن قصد دارد گروه بزرگی از نظامیان خود را به عراق و سوریه اعزام کند.

سی‌بی‌سی ادعا کرده بود گروه نظامی‌ای که قرار است به عراق اعزام شود، شامل ۱۵۰۰ سرباز از نیروهای گارد ملی ایالت نیوجرسی است که در ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش در سوریه و عراق ادغام خواهند شد.

یحیی رسول به خبرگزاری رسمی عراق «واع» گفت: «بار دیگر تاکید می‌کنیم اخباری که در آن‌ها از ورود نیروهای خارجی بیشتر به عراق صحبت شده بود، صحت ندارد».

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اشاره کرد فعالیت کمیته مشترک عراق و ائتلاف بین‌المللی برای زمان‌بندی خروج ائتلاف از عراق و بازنگری در شکل روابط دو طرف نزدیک است.

او همچنین در بخش دیگری گفت دولت عراق در حال حرکت به سمت پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در این کشور است.

یحیی رسول در پایان اظهار داشت که دولت عراق به‌شدت به مسئله مسلح‌سازی و تجهیز ارتش و نیروهای امنیتی این کشور اهتمام می‌ورزد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643707

مهمترین اخبار ایران و جهان: