نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 13:05

بزرگترین موکب اهل سنت عشایر پیرانشهر در تمرچین دایر است

ارومیه - بزرگترین موکب اهل سنت عشایر پیرانشهر برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی با پذیرش روزانه بیش از ۹ هزار نفر در مرز تمرچین دایر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اربعین نماد وحدت امت اسلامی است و این مسئله در آذربایجان غربی دو سالی است که جلوه‌ای دیگر گرفته است و از سال گذشته که مرز تمرچین برای پیاده روی اربعین باز شده است، شیعه، اهل سنت و حتی مسیحی‌ها نیز در خدمات دهی به زوار امام حسین (ع) مشارکت دارند.

بزرگترین موکب اهل سنت عشایر پیرانشهر در تمرچین دایر است

امسال نیز مثل سال قبل یکی از بزرگترین موکب ها را در شهرستان مرزی پیرانشهر برای اسکان زائرین و پذیرایی از آنها را عشائر و قبایل اهل سنت برپا کردند و روزانه برای بیش از ۹۰۰۰ نفر خدمات ارائه می‌دهند.

این موکب در کارخانه قند پیرانشهر مستقر است و برای سه وعده صبحانه، ناهار و شام به زوار امام حسین (ع) خدمات ارئه می‌دهد و گنجایش این موکب برای استراحت حدود ۱۰۰۰ نفر می‌باشد.

این موکب از سه بخش تشکیل شده است که یک بخش آن برای استراحت و اسکان زائرین است و دو بخش آن نیز برای پذیرایی سه وعده غذا و میان وعده است و به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

بزرگترین موکب اهل سنت عشایر پیرانشهر در تمرچین دایر است

قبایل و عشایر اهل سنت مثل عشایر منگور و عشایر پیرانشهر که به وطن دوستی و دفاع از ایران اسلامی مشهور هستند در ایجاد این موکب مشارکت داشته‌اند.

در این موکب غذاهای سنتی کردهای پیرانشهر از جمله آش کلاله (آش دوغ محلی) و دیگر غذاهای محلی طبخ و بین زوار امام حسین (ع) توزیع می‌شود و زنان نیز در موکب بزرگ اهل سنت مشارکت داشته و به طبخ غذا می‌پردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469295

مهمترین اخبار ایران و جهان: