نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 11:10

شهید خرازی: امام خمینی(ره) همان فریاد امام حسین(ع) را سر داد+فیلم

در صوت تازه منتشر شده‌ای از یکی از سخنرانی‌های شهید خرازی می‌شنویم: امام حسین(ع) فریاد زدند که اگر کسی مثل یزید بر جامعه‌ای حکومت کند، فاتحه اسلام را باید خواند. امام خمینی همان فریاد امام حسین(ع) را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، صوت سخنرانی سردار شهید حاج حسین خرازی به مناسبت ایام سوگواری اربعین اباعبدالله الحسین(ع) برای اولین بار منتشر شد. این سخنرانی در میان رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین(ع) با موضوع شباهت جمهوری اسلامی با عاشورای حسینی انجام شده است.

شهید خرازی در این سخنرانی می‌گوید: «اگر ما یه مقدار شتاب، تحمل و صبر بیشتر در خودمان به وجود نیاوریم، می‌بینید که همان طور می‌شود که آمدند و خواستند از امام حسین(ع)  بیعت بگیرند. امام حسین(ع) فریاد زدند که اگر کسی مثل یزید بر جامعه‌ای حکومت کند، فاتحه اسلام را باید خواند.»

شهید خرازی در ادامه می‌گوید: «الان همین صحبت با تطابق و شباهتی هم که جمهوری اسلامی با عاشورا و کربلای حسینی دارد خیلی نزدیک است. امام خمینی همان فریاد امام حسین(ع) را دارند.»

این شهید بزرگوار در ادامه توضیح می‌دهد: «امام دقیقاً جمله‌ای را مانند جمله امام حسین(ع) که می‌گویند «وَ عَلَى الاِسْلامِ ألسَّلامُ إِذْ قَدْ بُلِیَتِ الاُمَّةُ بِراع مِثْلَ یَزِیدَ» به معنی اگر که مثل یزید بر جامعه‌ای حکومت کند، فاتحه اسلام را باید خواند، دارد.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1489707

مهمترین اخبار ایران و جهان: