نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 09:09

ایجاد ۳ هزار شغل جدید همزمان با اجرای پروژه‌های صنعتی البرز

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از افتتاح ۳۰ واحد صنعتی همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: در این راستا بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۳۰۰۰ نفر انجام می‌شود.

محمد انصاری، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دولت، ۳۰ واحد صنعتی در استان البرز با سرمایه گذاری بالغ بر ۸ میلیارد تومان آماده بهره برداری و افتتاح هستند. 

وی افزود: از این تعداد واحد صنعتی آماده افتتاح، ۱۵ واحد در شهرستان اشتهارد، ۴ واحد در شهرستان کرج، ۳ واحد در شهرستان نظرآباد و ۲ واحد در شهرستان ساوجبلاغ قرار دارند و زمینه اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۳۰۰۰ نفر را فراهم می‌آورند. 

این مقام مسؤول اضافه کرد: این واحدها در زمینه تولید انواع صنایع غذایی، دارویی، نساجی، خودرویی، صنایع آلومینیوم، تولید فیلم های صنعتی و...، فعالیت خواهند نمود. 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز اضافه کرد: در هفته پیش روی همچنین عملیات اجرایی ۳۰ طرح جدید صنعتی در شهرستان های اشتهارد و کرج آغاز خواهد شد. 

انصاری گفت: با تکمیل و افتتاح این ۳۰ طرح با پیش بینی سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶ هزار و ۹۰۷ میلیارد تومان زمینه اشتغالزایی برای بیش از ۱۰۰۰ نفر فرآهم خواهد شد. 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان با اشاره به برنامه ساماندهی معادن کوچک مقیاس توسط وزارت صمت، گفت: در همین چارچوب و همزمان با هفته دولت ۱۸ معدن در سطح استان نیز در شهرستان‌های کرج، اشتهارد، طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد با سرمایه گذاری اولیه حدود ۷۳ میلیارد تومان و امکان تعداد اشتغال آفرینی برای ۱۴۰ نفر از طریق مزایده آماده واگذاری خواهند بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465607

مهمترین اخبار ایران و جهان: