نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 10:22

ضعف حمل و نقل عمومی از معضلات ترافیکی شهر زنجان است

زنجان-رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان گفت: ضعف حمل و نقل عمومی یکی از معضلات مهم ترافیکی شهر زنجان است.

سرهنگ مجید باقری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضعف حمل و نقل عمومی را یکی از مهم معضلات ترافیکی شهر زنجان عنوان کرد و گفت: کمبود تاکسی و اتوبوس، نبود پارکینگ، خیابان‌های کم‌عرض، افزایش روزافزون خودروها و موارد این چنینی باعث بروز ترافیک سنگین و ایجاد گره‌های ترافیکی در شهر زنجان شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در شهر سامان درستی ندارد، افزود: برخی از شهرک‌های اطراف شهر زنجان اتوبوس ندارند و تاکسی نیز در این در این محل‌ها کار نمی‌کند و مردم مجبور هستند با خودروی شخصی رفت و آمد کنند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان با اشاره به اینکه در زمان‌های پیک مسافر مثل شب عید و در هوای سرد با کمبود تاکسی مواجه هستیم، ادامه داد: تردد خودروهای تک‌سرنشین در شهر زیاد شده در حالی که باید حمل و نقل عمومی سریع و ایمن برای رفت و آمد این افراد فراهم شود.

باقری با اشاره به اینکه ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه در خیابان‌های کم‌عرض و نبود پارکینگ طبقاتی در شهر دردسرساز شده است، گفت: تعداد ماشین به نسبت جمعیت در زنجان بیشتر است و خیابان‌های زنجان به‌ویژه در هسته مرکزی که از معابر قدیمی و کم‌عرض برخوردار است، گنجایش این حجم از خودروها را ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492451

مهمترین اخبار ایران و جهان: