نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 15:13

۹۷ هزار مورد غربالگری انواع بیماری‌ها در مرز چذابه انجام شد

چذابه - رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۹۷ هزار مورد غربالگری انواع بیماری‌ها برای زائران اربعین حسینی در مرز چذابه انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان بختیاری‌نیا پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به استقرار ۱۵۸ نفر از کارشناسان و کارکنان حوزه بهداشت در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در مرز چذابه و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: از ۴ تا ۱۰ شهریورماه، بیش از ۹۷ هزار مورد غربالگری سندرمیک بیماری‌های واگیر برای یک میلیون و ۳ هزار و ۶۳۳ زائر اربعین حسینی شامل ۹۸۷ هزار و ۱۴ زائر ایرانی و ۱۶ هزار و ۶۱۹ زائر اتباع خارجی انجام شد و ۲۸۴ مورد مشکوک به سندرم بیماری‌های واگیر شناسایی شدند.

وی به استقرار ۲۲۳ نیروی سلامت محیط و کار مستقر در مرز چذابه اشاره کرد و افزود: در این مدت ۲ هزار و ۱۶۰ مورد بازرسی بهداشتی از مواکب، ۶۰ مورد نمونه‌برداری نمونه از آب آشامیدنی و ۲۱ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی برای آزمایش میکروبی انجام و ۲۸۸.۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی معدوم شد.

بختیاری‌نیا به استقرار ۲۸ نیروی سلامت خانواده در این پایانه مرزی اشاره کرد و ادامه داد: مراقبت از چهار مادر باردار، چهار زن پرخطر عارضه‌دار، هشت سالمند دچار عارضه و یک کودک زیر پنج سال توسط این نیروهای انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی به ۷۴ هزار و ۵۷۴ زائر و توزیع ۹ هزار و ۱۳۹ رسانه آموزشی میان زائران از دیگر خدمات در این بازه زمانی در مرز چذابه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483207

مهمترین اخبار ایران و جهان: