نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 23:26

شهرک مدرس پایلوت طرح بروف‌روبی می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: شهرک مدرس در همدان پایلوت طرح بروف‌روبی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حامد جلیلوند عصر امروز در صحن شورای شهر به ارائه طرح توجیحی انجام بهینه عملیات زمستانی در شهر همدان با محوریت توسعه پایدار پرداخت و اظهار کرد: طرحی قرار است برای برف‌روبی در شهر اجرایی شود که استفاده از نمک و شن را به حداقل می‌رساند.

وی با بیان اینکه کار تحقیقاتی هفت ساله روی این طرح صورت گرفته و در شهر تبریز جواب داده است گفت:‌ با سفری که به این شهر داشتیم تمام زوایای اجرای این طرح بررسی شده و طرح خوبی خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان تاکید کرد: لازمه اجرای این طرح مشارکت چند اداره است تا مردم از آن منتفع شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه در حوزه برف روبی معضلات و مشکلاتی داشتیم و مدیریت را زیر سوال می‌برد که این طرح در این راستا صورت گرفته است اظهار کرد:‌ با توجه به تحقیقاتی که انجام شده محلولی استفاده می‌شود که کار تحلیلی انجام شده و اثرگذار است.

علی‌اکبر نظری با بیان اینکه در عملیات برف‌روبی استفاده از ماسه و نمک، آلودگی محیط زیست و تخریب زیرساخت‌ شهری را به دنبال دارد اما این طرح می‌تواند جلوی این مسائل را بگیرد گفت:‌ می‌توانیم در مدت یک ماه این سیستم را ایجاد کنیم که اگر برف بارید مشکلات را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ این طرح قرار است در شهرک مدرس به صورت پایلوت طی امسال اجرایی شود که امیدواریم آن را اجرایی و معضل شهر همدان را به حداقل برسانیم.

پایان پیام/89026/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497295

مهمترین اخبار ایران و جهان: