نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 09:26

بررسی ابعاد حقوقی و شهرسازی هتل «پارتیا»

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و پاسخگویی به شکایات شورای اسلامی شهر گرگان از بررسی ابعاد حقوقی و شهرسازی پرونده هتل پارتیا در پنجمین جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، حجت مقسم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: احداث هتل پارتیای گرگان از سال ۱۳۸۳ با سرمایه‌گذاری افراد حقیقی و با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری شروع شد.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و پاسخگویی به شکایات شورای اسلامی شهر گرگان افزود: طی این‌مدت چندین بار عملیات عمرانی آن به طور متوقف شد تا این‌که مالکیت آن به یکی از بانک‌ها رسید و ادامه ساخت آن سرعت بیشتری به خود گرفت.

وی ادامه داد: اما بر اساس گزارشات واصله و بررسی‌های دقیق انجام شده، تخلفات متعددی از جمله: عدم انجام تعهدات تامین پارکینگ و تغییر کاربری به تجاری در احداث این مجموعه به وقوع پیوسته است.

مقسم همچنین با اشاره به گزارش معاونت فنی و توسعه شهری منطقه یک شهرداری پیرامون روند صدور مجوزها، وضعیت تخلفات ساختمانی و ارسال پرونده آن به کمیسیون ماده صد جهت تعیین تکلیف گفت: شورای شهر آمادگی دارد که با در نظر گرفتن صرفه و صلاح مدیریت شهری، حقوق عامه شهروندان و حمایت از سرمایه گذاران، در صورت برطرف کردن ایرادات فنی و شهرسازی، در زمینه ادامه فرآیند تکمیل این مجموعه همکاری کند.

به گزارش خبرنگار فارس، شهروندان گرگانی انتظار دارند تا نهادهای متولی و دستگاه‌های ذی صلاح با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و همچنین تزریق حمایت‌های مالی و یا مشوق‌های دیگر زمینه بهره‌برداری سریع‌تر این پروژه‌ را فراهم کرده تا شهر از این ناهمگونی سیمای بصری رهایی یابد.

گفتنی است عملیات فاز اول پارتیا، سال ۸۵ آغاز شده و زیربنای آن هم بیش از ۲۱ هزار مترمربع است.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497751

مهمترین اخبار ایران و جهان: