نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 05:02

خرید گندم تضمینی همدان به بیش از ۴۱۰ هزار تن رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان از خرید تضمینی ۴۱۰ هزار و ۵۲۴ تن گندم تاکنون خبر داد و گفت: تا امروز ۷۴ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

سیدحسین خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان اظهار کرد: تا کنون ۴۱۰ هزار و ۵۲۴ تن گندم تضمینی در استان خریداری شده که ارزش این میزان محصول ۶۱ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال است که ۴۵ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه میزان پرداخت مطالبات گندم‌کاران ۷۴ درصد رسیده است گفت: از میزان گندم خریداری شده ۱۸ هزار و ۵۶۰ تن توسط مراکز دولتی، ۱۴ هزار و ۲۲۴ تن توسط کارخانجات آرد و ۱۶۹ هزار و ۴۶۶ تن توسط سیلوهای بخش خصوصی خریداری شده و سهم خرید تعاونی‌های روستایی ۲۰۸ هزار و ۲۷۳ تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه تاکنون ۳۲ هزار و ۴۲۴ تن گندم در شهرستان همدان خریداری شده است افزود: ۲۸ هزار و ۳۹ تن گندم در ملایر، ۷۳ هزار و ۸۹۰ تن در نهاوند، ۱۶ هزار و ۸۷۴ تن در تویسرکان، ۵۸ هزار و ۴۸ تن در اسدآباد، ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن در بهار، ۷۵ هزار و ۴۹۰ تن در رزن، ۷۵ هزار و ۵۶۷ تن کبودراهنگ، ۶ هزار و ۶۱۱ تن در فامنین  و ۲۴ هزار و ۲۷۸ تن در درگزین خریداری شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تا این تاریخ ۳۱۷ هزار و ۸۷۲ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده بود که ۲۹ درصد رشد را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ تا این روز میزان ۱۹۹ هزار و ۳۵۱ تن خریداری شده بود که اختلاف ۱۱۰۶ درصدی را دارد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532251

مهمترین اخبار ایران و جهان: