نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 22:16

رویداد سخنرانی عمومی و حافظ خوانی مقابل تالار حافظ

در راستای برگزاری هفته فرهنگی هنری حافظ در شیراز، دومین روز رویداد سخنرانی عمومی و حافظ خوانی مقابل تالار حافظ با سخنانی کوتاه از حمیدرضا قانعی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حسین علیان، روانشناس و پژوهشگر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن خوشامد گویی به حاضران این رویداد گفت: علاقه مردم شیراز به شعر بر کسی پوشیده نیست و انتظار ما در این برنامه ریزی نیز همین بود که با استقبال مردم مواجه شود.

قانعی با اشاره به محل برگزاری این برنامه، ادامه داد: با توجه به محدودیت های خیابان، این محیط دنج مقابل تالار حافظ را برای لذت بردن هرچه بیشتر همشهریان عزیز، فراهم کرده ایم تا با فراغ بال به استفاده از این محفل فرهنگی بپردازند.

علیان دیگر سخنران این رویداد بود که با بیان اینکه شیراز را به حافظ می شناسند و هر برخوردی از مردم شیراز دیده شود، نمودی از اصالت ادبی و هنری این شهر دارد، گفت: وظیفه ما در این مرود سنگین است و بر ماست که به گونه ای رفتار کنیم که هر مهمانی به شهرمان آمد، نشانی از شعرها و ادب حافظ را در ما ببیند که سراسر زیبایی و آداب و اخلاق بوده است.

گفتنی است در این رویداد فرهنگی هنری، گروه هایی از دختران و پسران کودک و نوجوان، با خوانش اشعار حافظ در قالب نمایش های کوچک و همخوانی، به این لحظات رنگ دادند و دیدگان مخاطبان را مهمان شدند.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533195

مهمترین اخبار ایران و جهان: