نیوز سیتی!
04 مهر 1402 - 21:34

استاندار هرمزگان: نیازمند شناسایی و اولویت‌بندی آسیب های اجتماعی هستیم

استاندار هرمزگان بر شناسایی و اولویت بندی آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عصر سه‌شنبه 4 مهرماه جلسه شورای اجتماعی استان به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان در سالن جلسات استانداری برگزار شد. 

استاندار هرمزگان در این جلسه اظهار داشت: باید جلسات شورای اجتماعی در سطح شهرستان‌ها هم برگزار شود، نیازمند ساختار سازی و فرآیند سازی در حوزه اجتماعی در سطح شهرستان‌ها هستیم. 

وی افزود: فرمانداران باید آخرین آمار آسیب‌های اجتماعی هر شهرستان را احصا کرده و بر روی مسایل و آسیب‌های اصلی آن منطقه تمرکز کرده و برای کاهش این آمار برنامه ریزی کنند. 

مهدی دوستی گفت: نیازمند تحلیل آسیب‌های اجتماعی استان و طبقه بندی و اولویت بندی در این زمینه هستیم، باید بر روی مسائلی تمرکز شود که استان در آن موضوعات در سطح کشور رتبه خوبی ندارد و برای برون رفت از وضعیت راهکار اندیشید. 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر آنچه مورد تاکید است ذکر این مطلب است که در برخی شاخص‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی هم اگر شاهد رشد بودیم باید برای کنترل وضعیت و کاهش روند صعودی برنامه ریزی صورت گیرد. 

استاندار هرمزگان توجه به مسائلی همچون معتادان متجاهر را جزو اولویت‌های مهم در حوزه اجتماعی بر شمرد و گفت: با جمع آوری این معتادان بخش قابل توجهی از سرقت‌های خرد کاهش می‌یابد و مسائل جانبی دیگر نیز می‌تواند رفع شود. 

وی ادامه داد: در محلات حاشیه‌ای که پتانسیل برخی آسیب‌ها در آن منطقه بیشتر است باید توجه شود و برنامه ریزی لازم برای بهبود وضع موجود در این بافت‌ها صورت گیرد. 

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه جلسه شورای اجتماعی دارای اهمیت بسیار زیادی است گفت: باید جلسات این شورا به صورت ماهانه و منظم برگزار و آخرین وضعیت استان در شاخص‌های مختلف ارزیابی و در جلسه شورا در خصوص این مسائل راهکار اندیشیده شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516795

مهمترین اخبار ایران و جهان: