نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 22:27

لزوم برگزاری راهپیمایی ها توسط گروه های مردمی

عضو شورای سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه گفت:ضرورت دارد راهپیمایی های مختلف به صورت مردمی انجام شود همانطور که در ۹دی ماه مردم به صورت خودجوش وارد عمل شده و بساط فتنه را برچیدند.

یحیی کارآمد، عضو شورای سیاسی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ارومیه اظهار داشت: راهپیمایی‌های صورت گرفته در جهان نشات گرفته از هویت مردم آن جوامع است و راهپیمایی حماسی ۹ دی سال ۸۸نیز نشات گرفته از هویت و ماهیت انقلاب شکوهمند اسلامی است. 

وی افزود: همان روحی که حاکم بر اصل انقلاب اسلامی است و آن حضور عظیمِ بی‌نظیرِ تاریخی مردم در سال ۱۳۵۷ است، همان روح در حماسه‌ی ۹ دی نشان داده شد؛ کمااینکه در قضایای گوناگونِ دیگر هم نشان داده شده‌است اما در ۹ دی به شکل بارزی نشان داده شد؛ به طوری که جای انکار و تردید و تأمل برای هیچ کس حتی بدخواهان و دشمنان باقی نگذاشت.

 کارآمد تصریح کرد: آن روح که در 9 دی تبلور پیدا کرد، روح دیانتِ حاکم بر دل‌های مردم بود؛ که مردم در هر جامعه‌ای، اگر چنانچه همت کنند، بصیرت به خرج بدهند و عمل کنند و وارد میدان بشوند، می‌توانند همه‌ی مشکلات را حل کنند. 

عضو شورای سیاسی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه در ادامه گفت: بزرگترین کوه‌ها در مقابل حضور مردم از بین می‌رود؛ مردم می‌توانند کوه‌های بزرگ را جابه‌جا کنند. این یک حقیقت آشکاری است که بسیاری از تحلیلگران اجتماعی در کشورهای مختلف جهان آن را به درستی درک نکردند و متوجه آن نشدند اما این حقیقت را امام راحل عظیم‌الشان ما درک کردند و از آن جهتِ نیل به اهداف اسلام استفاده کردند.

وی ابراز داشت: هنر امام بزرگوار ما این بود که مردم را وارد صحنه کرد و مردم با جسمشان، با حضورشان آمدند و آنچه را که می‌خواستند، آنچه را که بر آن همت گماشته بودند، با حضور خودشان تثبیت کردند؛ همه‌ی موانع سیاسی و غیر سیاسی و استعمار و قدرتهای عظیم جهانی که بر امور ملتها مسلطند، در مقابل حضور مردم مجبورند عقب‌نشینی کنند. 

کارآمد افزود: اکنون هم در هر نقطه‌ای از دنیا اگر ملت‌ها وارد میدان بشوند با یک هدف مشخص، با شعارهای مشخص، و اگر  ایمان راسخ در دل و عمل صالح در کنار این ایمان راسخ وارد میدان شود، هیچ مانعی در مقابل آنها قادر بر مقاومت نیست؛ این یک نسخه ای بود که  امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی به آن عمل کرد و لذا در اینجا کاری انجام گرفت که برای همه‌ی تحلیلگران سیاسىِ جهانی غیر قابل باور بود و متحیر ماندند.

وی تصریح کرد: راهپیمایی‌هایی که برای بزرگداشت مناسبت‌ها و ایام‌الله‌ها برگزار می‌شود باید مانند راهپیمایی‌های قبل از انقلاب و راهپیمایی 9 دی 88، هر چه بیشتر شکل یکدست مردمی به خود بگیرد نه اینکه یک عده پشت یک پلاکارد متعلق به فلان سازمان  و یک عده دیگر پشت پلاکاردی دیگر متعلق به سازمان دیگر جمع شوند، بلکه همه زیر یک پرچم و نهضت به نام انقلاب اسلامی باید حرکت کنند. 

کارآمد ضمن بیان این که سازمان‌ها و به طور کلی دولت، کارگزار ملّت است و ملّت، کارفرمای دولت، خاطرنشان کرد: سازمان‌ها باید امکانات خود را به سمت مردم برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر راهپیمایی ها گسیل کنند و بهتر است به جای تصدی‌گری، شرایطی فراهم شود تا گروه‌های مردمی با استفاده از این امکانات، راهپیمایی‌ها را برگزار کنند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 944607

مهمترین اخبار ایران و جهان: