نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 16:15

مسئولان اقدام جدی و موثر برای کنترل تورم داشته باشند

بوشهر- امام‌ جمعه دشتی گفت: از مردم تقاضای صبوری و دشمن شناسی داریم اما از دولتمردان هم انتظار اقدام جدی و مؤثر در کنترل تورم داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت اظهار داشت: بصیرت در فرهنگ اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی به معنای قدرت تشخیص حق از باطل و موضع و اقدام مناسب و بهنگام به نفع جبهه حق است.

امام جمعه دشتی ادامه داد: امت اسلام در مقابل شدائد و سختی‌ها اهل صبر و استقامت و اهل ثبات قدم اند. و اهل کوتاه آمدن و وادادن نیستند.

وی افزود: در طول تاریخ هم ملتی که چون ملت عزیز ایران که چهل و چند سال است در مقابل شدائد و سختی‌ها و فتنه‌های گوناگون صبر و استقامت کرده به پیش رفته به هدف و مقصد رسیده و پیروز شده است.

زاهددوست با اشاره به ۱۲ دی ماه سالروز ارتحال عمار انقلاب علامه مصباح یزدی و ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: تقارن زمانی آسمانی شدن عمار انقلاب و مالک اشتر انقلاب، یادآور این نکته حکیمانه است که با زبان، تبلیغات، رسانه، دروغ‌پردازی، شایعه‌پراکنی، تحریف حقایق و ترور شخصیتی، و جریان حق نیز باید با همین حربه در میدان کارزار باشند هم با قدرت سخت و قدرت نرم و جهاد تبیین اقدام کند.

وی تاکید کرد: باید در ایام سالروز حماسه نهم دی و سالگرد شهادت حاج قاسم، پویش وصیت‌نامه خوانی سردار دل‌ها فعال شود چرا که. وصیت‌نامه حاج قاسم، درس‌نامه بصیرت و ایستادگی است. در جنگ ترکیبی دشمن شکست خورد از اغتشاشات، به دنبال ایجاد مشکلات اقتصادی و اخلال در بازار ارز است.

امام جمعه دشتی خاطرنشان کرد: از مردم عزیز تقاضای صبوری و دشمن شناسی داریم اما از دولتمردان هم انتظار اقدام جدی و مؤثر در کنترل تورم داریم.

وی افزود: جنگ اقتصادی بی امان دشمن، میراث و بدهی بجا مانده از دولت ضعیف قبل و برخی بی تدبیری‌های مسئولان اقتصادی دولت فعلی در سیاست گذاری ها، اجرا و نظارت باعث اختلال در بازار ارز، مسکن و خودرو شده است.

زاهددوست ادامه داد: دولت باید تمام مسئولان را در حرکت جهادی منسجم کند و بسیاری از مشکلات امروز و اعتراضاتی که مطرح است ناشی از فاصله گرفتن ما از شایسته سالاری و وجود برخی مدیران ناکارآمد جا مانده از دولت گذشته است.

وی گفت: اگر دفاع مقدس قله افتخار و اقتدار ما شد دلیل اصلی آن سپردن مسئولیت‌ها به اهلش بود و اگر مسئولیت‌ها به اهلش سپرده نشود، هرگز عدالت در جامعه محقق نخواهد شد.

ضرورت گفتگوی صادقانه با مردم

امام جمعه دشتی اظهار داشت: گفتگوی صادقانه با مردم و بیان علت تورم و گرانی‌ها و داشتن برنامه‌ای مدون و زیربنایی، تمرکز بر توان داخلی، اعتماد به جوانان ایرانی از انتظارت همه ما از دولت انقلابی است.

وی گفت: صدها رسانه غربی سعودی با میلیاردها دلار مکرر فراخوان دادند و شما نتیجه فراخوان آنها را دیدید. از آن طرف در روزهای گذشته فراخوان یک شهید خوشنام بدون رسانه و خرج دلار هم در سراسر کشور دیدیم.

زاهددوست تاکید کرد: مردم شهرستان دشتی هم ظرف چند روز گذشته میهمانی عزیز داشتند و درود بر شما که خوب استقبال و تشییع کردید. همه آمدند زن و مرد و پیر و جوان و اعلام کردند الگوی واقعی ما ملت ایران این شهدا هستند نه چند تا سلبریتی سست ایمان و فریب خورده.

وی خاطرنشان کرد: شهدا بموقع و در روزهایی که کشور و جامعه ما به وجودشان شدید نیاز داشت آمدند خوش آمدید با آنها عهد می‌بندیم در راه شما استوار و ثابت قدم باشیم و مدافع آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944095

مهمترین اخبار ایران و جهان: