نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 00:38

تربیت و هدایت هدف اساسی نظام توحیدی است

اراک- رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در یک نظام توحیدی هدف اساسی تربیت و هدایت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی لطیفی عصر سه شنبه در برنامه عدالت تربیتی در اندیشه امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید داشتند هر زمان که از ارزش‌های انقلاب دور شدیم خسارت‌ها و آسیب‌هایی دیدیم و برای جبران این خسارت‌ها باید به ارزش‌های انقلاب اسلامی برگردیم و وضعیت فعلی را بار دیگر بازخوانی کنیم.

وی افزود: هر دانش آموز در هر منطقه‌ای باید بتواند به امکانات آموزشی دسترسی داشته باشد و این عدالت در اندیشه‌های امام راحل نیز بوده است، ما نیز بر عدالت آموزشی تاکید شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: عدالت تربیتی لایه‌ها و سطح‌های عمیق‌تری دارد که در این راستا امام راحل در بخشی از بیانات خود تاکید داشتند که عدالت اجتماعی یکی از مهمترین اهداف اجتماعی انبیا در قیام‌هایشان بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین حضرت امام (ره) عدالت اجتماعی را به عنوان هدف میانی برای نیل به هدف والاتر معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام لطیفی با بیان اینکه در یک نظام توحیدی هدف اساسی تربیت و هدایت است، گفت: عدالت در تربیت مقدمه‌ای است برای اینکه بتوان برای همه افراد جامعه زمینه رشد تربیتی را فراهم کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین چالش‌ها در دنیای امروز این است که جوانان و نوجوانان چقدر به یک فهم بین دین و دنیا رسیده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در یک ارتقا، عدالت در تربیت و تعلیم صرفاً به فراهم کردن و فرصت آموزشی برابر نیست و باید به گذر کردن از این امکانات و توجه به نگاه معنوی برسیم، این معنای عدالت؛ معنای عمیق‌تری از عدالت است. اگر از عدالت تربیتی صحبت می‌کنیم نباید صرفاً به جهات مادی آن توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: عدالت به معنای تلاش برای تحقق و شکل دادن به روح انسانی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 983607

مهمترین اخبار ایران و جهان: