نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 12:54

افزایش ۲۹ درصدی صادرات کالا از مرز بیله سوار

بیله سوار - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم الله وثوقی صبح چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار اظهار کرد: این میزان کالا توسط ۵۸ هزار و ۸۱۶ دستگاه ناوگان از پایانه مرزی بیله سوار جابجا شده اند.

وی با اشاره به اینکه صادرات کالا در ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر ۲۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد، خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه گذشته ۳۸۲ هزار و۹۵۴ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده بود.

عضو شورای اداری استان اردبیل واردات ۱۲ هزار و ۸۲۱ تن کالا را از پایانه مرزی بیله سوار یادآور شد و بیان کرد: این میزان کالا توسط ۶۲۹ دستگاه ناوگان وارد مرز بیله سوار شده است.

وثوقی از افزایش ۴۳ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد و افزود: در همین مدت ۵۶۱ هزار و۵۷۴ تن کالا توسط ۲۵ هزار و۲۷۵ دستگاه ناوگان از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای ترانزیت خروجی را آب معدنی، سیمان، لاستیک، انواع قیر، ورق آهنی، سنگ‌های ساختمانی و کاشی اعلام کرد و گفت: ۶۳ درصد از کالاها توسط کامیون‌های ایرانی، ۳۲ درصد توسط کامیون‌های آذری و پنج درصد نیز توسط کامیون‌های ترکیه و سایر ملیت‌ها از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۳۳۷ هزار تن کالا توسط ۱۵ هزار و ۴۵۰ دستگاه کامیون به صورت ترانزیت وارد مرز بیله سوار شده است، افزود: عمده کالاهای ترانزیت ورودی شامل گازوئیل، بنزین، عدس، نوشابه و کود شیمیایی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012595

مهمترین اخبار ایران و جهان: