نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 16:07

۳۲هزار طلبه درحوزه های خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند/۸۰ استعداد برتر

بیرجند-معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: ۳۲ هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران و برادران خراسان جنوبی تحصیل می کنند که بیش از ۸۰ نفر آنها از استعدادهای برتر حوزه محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید موسوی ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار زیادی به ویژه در حوزه فرهنگی دارد.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد حوزه‌های علمیه در جنوب خراسان به تعداد انگشتان یک دست بود، گفت: در حال حاضر ۲۸ مدرسه علمیه در خراسان جنوبی فعالیت دارد.

موسوی با بیان اینکه از این تعداد ۱۹ مدرسه علمیه برادران و ۹ مدرسه خواهران است، افزود: ۶۰ استاد تمام وقت و ۳۵۰ استاد پاره وقت در حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی مشغول تدریس و کار علمی و پژوهشی هستند.

وی گفت: بیش از همه تحصیل ۳۲ هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران و برادران ارزشمند است که بیش از ۸۰ نفر از این عزیزان از استعدادهای برتر حوزه محسوب می‌شوند.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی یادآور شد: در دهه فجر سال جاری حوزه‌های علمیه برنامه‌هایی چون برگزاری مسابقات قرآن کریم، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری نشست‌های تبیینی، دیدار با خانواده شهدا و اعزام ۴۵۰ مبلغ را دارند.

موسوی افزود: در مجموع ۲۰۰ برنامه توسط کمیته حوزه و روحانیت ستاد دهه فجر در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1015195

مهمترین اخبار ایران و جهان: