نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 12:47

گاز هیچ مشترک خانگی مازندران قطع نشده است

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با تکذیب قطع گاز مشترکان خانگی،گفت: تاکنون با افت فشار گاز مواجه نشده‌ایم؛ اما اگر هم استانی‌ها نسبت به مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند، افت گاز خانگی محتمل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در روزهای اخیر با توجه به برودت شدید هوا و کاهش دما، شاهد افزایش مصرف گاز در کشور بوده ایم و با افزایش مصرف، مشکلات در تامین گاز در شمال و شمال شرق کشور به واسطه قرارگیری در انتهای خط انتقال گاز ایجاد کرده است.

*تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه ها

چالش تامین گاز تا جایی پیش رفت که تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه ها را در استان های شمالی و شمال شرق را در پی داشت، در مازندران نیز روز گذشته و امروز تمامی ادارات، مدارس، دانشگاه ها و برخی از بانک ها تعطیل اعلام شد تا در مصرف گاز مدیریت صورت گیرد.

*از سفر به مازندران خودداری کنید

محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در پی بروز این مشکل از هموطنان درخواست کرده که به علت افت فشار گاز از سفر به مازندران خودداری کنند چون گاز ویلاهای غیر سکونت دائم قطع می شود، وی گفته ضمن جریمه مشترکین پرمصرف، گاز آنها نیز به مدت ۱۰ روز قطع می شود.

*بازدید استاندار از مرکز مانیتورینگ شرکت گاز استان

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز از مرکز مانیتورینگ گاز استان مازندران بازدید کرد و در جلسه قرارگاه مدیریت بحران شرکت گاز استان حضور یافت.

وی در حاشیه این بازدید با قدردانی از همکاری مردم و همه فعالان این حوزه  بیان کرده که هنوز امکان قطعی گاز وجود دارد و درخواست داریم همکاری ها در این راستا تداوم یابد.

استاندار مازندران با توجه به این احتمال از همه مردم، اصناف و مراکز تولیدی که مصرف بالایی دارند خواست که از حداقل گرمایش استفاده کنند تا بدون قطعی گاز در استان از این روزها عبور کنیم.

*گاز هیچ مشترک خانگی قطع نشده است

و اما شب گذشته خبرهایی مبنی بر قطعی گاز مشترکان خانگی در بهنمیر، امیرکلا و نکا در استان مازندران شنیده شد که امروز قاسم مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران آن را تکذیب کرد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: تاکنون با افت فشار گاز مواجه نشده‌ایم؛ اما اگر هم استانی‌ها نسبت به مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند، افت گاز خانگی محتمل است.

*در صورت قطعی گاز با ۱۹۴ تماس بگیرید

وی با بیان اینکه شبکه گازرسانی مازندران پایدار است عنوان کرد: احتمال قطع موردی گاز منازل به دلیل سرمای شدید هوا، اختلال عملکرد رگولاتور وجود دارد و شهروندان می‌توانند از طریق تماس با تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گاز موضوع را اطلاع دهند.

مایلی رستمی گفت: به دلیل وسعت و مدت جبهه هوای سرد فعلی، مشارکت فعالانه و مسوولانه همه مردم در رعایت الگوی مصرف درست گاز طبیعی و خاموش کردن حداقل یک بخاری در هر منزل برای کمک به پایداری جریان گاز مناطق دور افتاده ضروری است.

وی شایعه قطع گاز در شهرهای نکا، بهنمیر و امیرکلا را تکذیب و اظهار کرد: هیچگونه قطعی گاز مشترکین خانگی را در استان نداشته ایم.

به گزارش فارس، در استان مازندران با گازرسانی گسترده به شهرها و روستاها  ۹۷ درصد از خانوارها از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و باید مصرف بهینه و صرفه جویی را در قبال این نعمت الهی مدنظر قرار دهند.

گاز طبیعی یکی از عوامل کمک کننده به محیط زیست است و باید در استان از این انرژی پاک استفاده بهینه کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 978051

مهمترین اخبار ایران و جهان: