نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 12:00

بشر در غرب در حال بازگشت به دوران جاهلیت است

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: بشر در غرب امروز در حال بازگشت به دوران جاهلیت است چون چیزی برایش اهمیت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سعیدی مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز در آئین اختتامیه نخستین دوسالانه تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای نیروهای مسلح که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب‌های توحیدی با تحولات گسترده‌ای همراه هستند که انقلاب اسلامی ایران هم مشمول همین موضوع می‌شود؛ در این راستا اولین مرحله‌ای که انقلاب‌های توحیدی طی می‌کنند تحول فکری و اندیشه است. دومین تحول نیز تحول سیاسی است یعنی تغییر حاکمیت و رژیمی که بر مبنای کفر و شرک پایه‌گذاری شده بود.

وی افزود: تحول سوم تحول اداری است یعنی سازمان و ساختار در نظام توحیدی متفاوت خواهد بود، اما تحول بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد اقتصادی و اجتماعی است. سخت‌ترین مشکل این تحول، تحول فرهنگی مانند تغییر در آداب و رسوم است، البته هر انقلابی با رجعت و ارتجاع مواجه است که بازگشت به رجعت هم همین سیر یاد شده را دارد، بنابراین تا زمانی که انقلاب عمق پیدا نکند، خطر ارتجاع وجود دارد.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: چرخه‌ای که پیامبر در ذات ربوی دنبال می‌کرد، بعد از رحلت ایشان متوقف و به این صورت ارتجاع آغاز شد. پیامبر چهار شیوه را برای تحول در جامعه دنبال کرد و ظرف ده سال تمدن بزرگی را ایجاد کرد که اگر اجازه می‌دادند تمدن اسلامی جهان را فرا می‌گرفت و دنیا گلستان می‌شد.

وی تصریح کرد: اولین نهادهایی که پیامبر بنا نهاد، تأسیسی بود مانند نهاد مسجد، نماز جماعت، حلال و حرام، واجب و غیر واجب لذا باید گفت اولین بخش از شیوه نظارت پیامبر بر جامعه نهادهای تاسیسی بود.

حجت‌الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه بشر در غرب امروز در حال بازگشت به دوران جاهلیت است چون چیزی برایش اهمیت ندارد، گفت: برخی دیگر از تحولاتی که پیامبر در جامعه دنبال می‌کرد نهادهای تأییدی بود به عبارت دیگر خصلت‌هایی که در اعراب بود را تأیید کرد مثل مهمان نوازی و سخت‌کوشی و البته بخش دیگر این تحولات تکمیلی بود یعنی خیلی از رفتارها را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه بخش چهارم اصلاحات تحذیری بود مانند دخترکشی و برده داری، تاکید کرد: اصحاب فرهنگ و رسانه باید در جامعه تغییر به وجود آورند مانند مقابله با مصرف گرایی؛ این در حالی است که رسانه‌ها به واسطه تأثیرپذیری که در جهت تغییر در جامعه دارند، بعضاً در این راستا بر امواج سوار می‌شوند.

وی افزود: خرافه‌گرایی، حرام‌شنوی که مقدمه حرام‌خواری است، گرایش به ظواهر غربی مانند نامگذاری‌های غربی و کفران نعمت بخش دیگری از مواردی است در رسانه‌ها با آنها مواجه هستیم؛ امروز گرانی را قبول داریم ولی باید به آنچه خداوند داده هم توجه کنیم و نسبت به آنها شاکر باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 992451

مهمترین اخبار ایران و جهان: