نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 12:45

ارتش آمریکا افراد مبتلا به اختلال روانی را استخدام می‌کند

ارتش آمریکا با اصلاح قانون منع جذب متقاضیان دارای مشکل پزشکی، مجوز جذب و استخدام ۷۰۰ نیرو با اختلال رفتاری را صادر کرده است!

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشت که ارتش آمریکا در ماه ژوئن اجازه ثبت‌نام داوطلبان مبتلا به ۳۸ مشکل پزشکی را صادر و ۷۰۰ نیرو با اختلال رفتاری را جذب کرده است!

ارتش آمریکا جذب این افراد را به عدم بروز علائم یا درمان ضروری در فاصله سه تا هفت سال پیش از ثبت‌نام، منوط کرده و این در حالی است که پیش از این، افراد با چنین مشکلات پزشکی بلافاصله رد صلاحیت شده و از شرکت در دوره‌های آموزشی منع می‌شدند. از جمله این مشکلات می‌توان به مشکلات قلبی مادرزاد و بیماری سِل اشاره کرد.

کریستینه وُرموث، وزیر ارتش آمریکا در گفت‌وگو با وال‌استریت گفته است که رسته‌ای که نیروهای مذکور جذب آن شده‌اند، بعد از یک سال، اثربخشی این برنامه را ارزیابی خواهند کرد.

وی با اشاره به استخدام داوطلبان با مشکلات روانی، گفت: باید محتاط باشیم. فکر می‌کنم باید به طور مداوم رویکردمان را تازه کرده و به شرایط جامعه نگاه دوباره داشته باشیم.

وُرموث در ماه اکتبر با سی‌ان‌بی‌سی گفته بود که ارتش آمریکا در حال حاضر، به طور فزاینده اقدام به جذب نیروهای نامناسب می‌کند به طوری که تنها ۲۳ درصد از جوانان آمریکایی داوطلب، از استانداردهای آمادگی جسمانی و روانی برخوردار هستند. علاوه بر این، تنها ۹درصد از این افراد بین ۱۶ تا ۲۱ ساله، مشتاق پیوستن به ارتش هستند.

به گفته وی، کاهش آمادگی جسمانی که با الزامی شدن تزریق واکسن کووید-۱۹ و پیشنهادات کاری وسوسه‌کننده از سوی بخش خصوصی، تشدید شده، باعث شده ارتش آمریکا، امسال بدترین سال خود از زمان لغو قانون جذب نیرو در سال ۱۹۷۳ را تجربه کند. ارتش آمریکا در پایان سال مالی ۲۰۲۲، تنها موفق به جذب ۴۵هزار نیرو شد و این در حالی بود که هدفگذاری ابتدای سال، جذب ۶۰هزار نیرو بود و این از کسری ۲۵درصدی نیروی انسانی حکایت دارد.

همچنین به نوشته نشریه آسوشیتد پرس، تفنگداران نیروی دریایی نیز برای برآورده کرده هدفگذاری موردنیاز خود، در تقلا هستند. نیروی دریایی معمولا هرساله در ابتدای سال مالی، نیمی از هدفگذاری خود را محقق می‌کند اما برای سال مالی ۲۰۲۳، از ابتدای اکتبر سال جاری تنها ۳۰درصد هدفگذاری خود را برآورده کرده است.

تلاش‌های قبلی پنتاگون برای کاهش استانداردها به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در جریان جنگ‌های عراق و افغانستان، دبیرستانی‌هایی که ترک تحصیل کرده بودند یا محکومان مواد مخدر، برای ثبت‌نام در ارتش از معافیت برخوردار شده و در نتیجه مشکلات روانی و خودکشی بین نیروها افزایش پیدا کرد.

رابرت مک‌ناراما، وزیر دفاع اسبق آمریکا چندین دهه پیش از این و در بحبوحه جنگ ویتنام، ۳۲۰هزار سرباز، تنفگدار نیروی دریایی و عضو نیروی هوایی با آمادگی جسمانی ضعیف و بهره هوشی پایین را به استخدام درآورد و رسانه‌ها در آن برهه، بدون هیچ اغراقی و با لفظی «آزاردهنده»، نیروهای جذب شدهِ زیر سطح استاندارد را «خل و چِل‌های مک‌ناراما» نامیده بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940195

مهمترین اخبار ایران و جهان: