نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 11:37

طرح اتاق بهداشت در مدارس کشور آغاز شد/ تجهیز ۴۰ مدرسه در سمنان

سمنان- سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح اتاق بهداشت ویژه مدارس کشور خبر داد و گفت: قرار است ۴۰ مدرسه استان سمنان به اتاق بهداشت مجهز شوند.

اعظم گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طرح اتاق بهداشت در مدارس آغاز شد، تاکید داشت: این اقدام در راستای ارتقای بهداشت مدارس در سراسر کشور در دست اجرا است و روز گذشته در استان سمنان نیز شاهد افتتاح نمادین یکی از این خانه‌های بهداشت مدارس بودیم.

وی با بیان اینکه اتاق بهداشت مدرسه دخترانه مهر عظام سمنان، به عنوان نمونه‌ای از خانه‌های بهداشت استان سمنان به بهره برداری رسید، افزود: آنطور که مسئولان آموزش و پرورش استان اعلام کردند، تا پایان سال تحصیلی ۴۰ مدرسه در استان به خانه بهداشت مجهز خواهند شد.

شتاب روند تأسیس خانه‌های بهداشت

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه روند تأسیس خانه‌های بهداشت مدارس در دولت سیزدهم قدری شتاب گرفته است، تاکید کرد: در تلاش هستیم تا در کنار خانه بهداشت مدارس، اجرای طرح سنجش سلامت دهان و دندان را نیز اجرایی کنیم.

گودرزی با بیان اینکه در این طرح دانش آموزان ابتدایی روستایی رایگان از خدمات دندان پزشکی بهره می‌گیرند، بیان کرد: ارتقای مراقبان سلامت از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در مدارس کشور پنج هزار مراقب سلامت با اولویت مدارس ابتدایی مشغول کار هستند، ابراز کرد: ۵۰۰ هزار معلم از دوره‌های آموزشی تضمن خدمت و توانمندسازی سلامت محور استفاده کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 972395

مهمترین اخبار ایران و جهان: