نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 20:13

مصرف گاز استان قزوین از ۱۲ میلیون مترمکعب گذشت

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: در شبانه‌روز اخیر مصرف گاز در استان قزوین با رسیدن به عدد ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب ۵ درصد افزایش یافته است.

علی حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به اثرات سرما در افزایش مصرف گاز خانگی در استان قزوین، اظهار داشت:‌ در شبانه‌ روز اخیر مصرف گاز در استان قزوین با رسیدن به عدد 12 میلیون و 800 هزار متر مکعب نسبت به روز قبل 600 هزار متر مکعب افزایش یافته و 5 درصد بیشتر از روز ماقبل شده است.

وی اضافه کرد: متأسفانه با وجود هشدارهای داده‌ شده هنوز یک‌ سوم از مشترکان گاز در استان قزوین اصول صرفه‌جویی در گاز را رعایت نمی‌کنند و به همین خاطر شاهد تداوم افزایش مصرف گاز در استان قزوین در 3 روز اخیر بودیم.

حجتی ادامه داد: در حال حاضر محدودیت‌های ایجاد شده در مصرف گاز صنایع و کارخانجات استان قزوین منجر به صرفه‌جویی حدود 2 میلیون متر مکعبی نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است و اگر صرفه‌جویی بخش صنعت نبود، با توجه به مصرف بالای گاز در بخش خانگی دچار بحران افت فشار یا قطعی گاز در برخی نقاط می‌شدیم.

شناسایی مصارف غیرعادی گاز در برخی ویلاهای خالی از سکنه

وی با اشاره به شناسایی برخی مصارف غیرعادی گاز در برخی ویلاهای خالی از سکنه و متروکه یادآور شد: از روز گذشته شرکت گاز استان قزوین قطع گاز ویلاهای بدون سکنه در سرتاسر استان را شروع کرده است و به همین خاطر انشعاب گاز ویلاها در همه مناطق استان قزوین بدون توجه به اینکه مالک ویلا چه کسی باشد، قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اشاره به اینکه شهرستان آوج سردترین شهرستان استان است، گفت: با این حال در شهرستان آوج شاهد هیچ‌ گونه افزایشی در مصرف گاز نبودیم و مردم سایر شهرستان‌ها هم باید در این زمینه اهتمام به خرج دهند و جلوی افزایش مصرف گاز را با مدیریت دمای منزل و محیط کار بگیرند.

حجتی یادآور شد: اگر روال مصرف گاز به همین شکل ادامه پیدا کند، مجبور به اعمال محدودیت برای مشترکان پرمصرف بخش خانگی می‌شویم و البته این کار آخرین راهکار برای پایدارسازی شبکه گاز خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 986351

مهمترین اخبار ایران و جهان: