نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 18:04

۲۰۸ تیم از استان زنجان در لیگ علمی «پایا» شرکت می‌کنند

زنجان-مسئول بسیج دانش‌آموزی استان زنجان از شرکت ۲۰۸ تیم از این استان در لیگ علمی پایا خبر داد و گفت: در این مسابقات ۸۵ تیم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی توفیقی روز یشکنبه با بیان اینکه لیگ علمی بین‌المللی پایا بزرگترین مسابقه گروهی کشور و جهان است، اظهار داشت: در دوره مقدماتی ۲۰۸ تیم از استان زنجان در این مسابقه حضور داشتند که ۸۵ تیم به مرحله نیم نهایی راه یافتند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان زنجان با اشاره به اینکه لیگ علمی بین‌المللی پایا با همکاری بسیج دانش‌آموزی و مرکز دانش پژوهان فردا (خانه ریاضی) برگزار می‌شود، عنوان کرد: ارتباط بین علوم پایه و تقویت دانش‌آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل و ترویج روحیه پژوهشی و پرسشگری، هدایت دانش‌آموزان در مسیر تحقیق و پژوهش و طراحی لیگ‌های پژوهشی و کارآفرینی در کنار لیگ علمی رویکرد اصلی لیگ است.

وی در تشریح این مسابقه افزود: تیم‌های شرکت‌کننده در آزمون گروه‌های پنج نفره در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم و ابتدایی رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، کار آفرینی، پژوهشی، کامپیوتر و نرم‌افزار در سه دوره مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی به رقابت می‌پردازند.

توفیقی ادامه داد: مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره لیگ علمی بین‌المللی پایا در تاریخ ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت در هفت رشته برگزار شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان زنجان با بیان اینکه دوره نیمه‌نهایی روز دوشنبه ۱۲ تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این دوره از مسابقات در ۱۲ حوزه امتحانی در شهرهای (زنجان، ابهر، خدابنده، خرمدره، ایجرود، طارم، ماهنشان، سلطانیه، سجاسرود) از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۹ و ۴۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: دوره نیمه نهایی لیگ علمی بین‌المللی پایا در حوزه‌های امتحانی شهر زنجان خواهران در مدرسه دخترانه نمونه و برادران در مدرسه نمونه دولتی رازی برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1325851

مهمترین اخبار ایران و جهان: