نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 18:42

۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان ایلامی پرداخت شد

ایلام-مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: دربخش صنایع دستی،۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان ایلامی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طاهری ظهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با عنوان اینکه تنوع بخشی در طرح‌های اشتغال آفرینی برای نیازمندان و مددجویان استان از برنامه‌های این نهاد در حوزه توانمندسازی است گفت: سال گذشته بیش از ۴۰۰ طرح اشتغال زایی در زمینه صنایع دستی و گردشگری برای نیازمندان و مددجویان واجد شرایط در استان راه اندازی شده است.

وی گفت: برای راه اندازی این تعداد طرح که در زمینه‌های فرش و گلیم بافی، حصیر بافی، تولید محصولات چرمی، نخ ریسی و توسعه گردشگری هستند بیش از ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و مهارت آموزی لازمه‌ی ورود به مشاغل مرتبط با تولید صنایع دستی است، تصریح کرد: در این زمینه سال گذشته بیش از ۳۰۰ نفر در زمینه‌های فرش و گلیم بافی، حصیر بافی و تولید محصولاتت چرمی آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل امداد استان ایلام در ادامه تصریح کرد: با هدف حمایت این نهاد از تولیدات مرتبط با صنایع دستی هم اکنون ۱۷ راهبر شغلی در زمینه صنایع دستی وظیفه آموزش، خدمات فنی، تامین مواد اولیه، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان شاغل در این عرصه‌ها را عهده دار هستند.

طاهری در پایان گفت: در طول ۵ سال گذشته بیش از یک هزار طرح اشتغال زایی در زمینه صنایع دستی و گردشگری برای مددجویان جویای شغل در این استان راه اندازی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1278007

مهمترین اخبار ایران و جهان: