نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 16:59

سرنگون شدن جنگنده «سوخو-25» نیروی هوایی اوکراین بر فراز «خرسون»

یک فروند جت سوخو-25 ارتش اوکراین با آتش پدافند روسیه در منطقه «خرسون» سرنگون شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» ارتش اوکراین با آتش پدافند روسیه مستقر در منطقه  «خرسون» سرنگون شد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه  روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک فروند جنگنده سوخو-25 اوکراین را در خرسون سرنگون کردند. این وزارتخانه توضیحات بیشتری از این ماجرا و سرنوشت خدمه جنگنده اوکراینی گزارش نکرده است. سوخو-۲۵ جت تک‌سرنشین دوموتوره است. ماموریت  این جت پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی است.  

روسیه منطقه خرسون را در پی یک همه‌پرسی به خاک خود الحاق کرده، اما همچنان بخش‌هایی از آن تحت کنترل اوکراین است.

همزمان با ادامه جنگ روسیه با اوکراین و تجهیز نیروی هوایی اوکراین به جنگنده‌های غربی، رسانه‌های روسی  گزارش کردند که ارتش روسیه به جنگنده بمب افکن های جدید «سوخو-۳۴» مجهز شده است(جزئیات بیشتر).

در روزهای گذشته، رئیس‌جمهور اوکراین از شروع ضدحمله نیروهای اوکراینی در خط مقدم نبرد با روسیه خبر داده است.  طبق گزارش «اندیشکده مطالعات جنگ ایالات متحده»، اوکراین در روزهای گذشته، دستکم در چهار بخش خط مقدم، ضدحملاتی را انجام داده است.بنا بر اطلاعات  این اندیشکده ، شدیدترین درگیری‌ها در نزدیکی باخموت، کرمینا در جنوب غربی دونتسک و در غرب زاپروژیا است. ناظران معتقدند که اولین حملات از ضدحمله اوکراین با هدف شناسایی نقاط ضعف دفاع روسیه و افشای تاکتیک‌های دفاعی احتمالی مسکو است و پس از آن‌ کی‌یف تعداد بیشتری از نظامیان خود که توسط کشورهای غربی آموزش دیده‌اند را وارد عمل می‌کند و سلاح‌هایی که غرب در اختیار این کشور قرار داده را وارد نبرد با روسیه می‌کند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277951

مهمترین اخبار ایران و جهان: