نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 14:18

تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای موزه میراث روستایی گلستان

گرگان-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح موزه میراث روستایی تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ساوری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به طرح موزه میراث روستایی گلستان تخصیص یافت که تأمین این میزان اعتبار نقش مهمی در تکمیل طرح و افتتاح آن دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با اشاره به اقدامات اجرایی از محل این اعتبار، گفت: با این میزان اعتبار تخصیص یافته، عملیات اجرایی حصارکشی و دوباره چینی سازه روستایی تِلار به‌عنوان سر در ورودی، پس از انتخاب پیمانکار آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تِلار، سازه‌ای کاملاً چوبی با قدمت ۱۰۰ سال از روستای کوهپایه‌ای جفاکنده شهرستان بندرگز است که در این مرحله عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

ساوری یادآور شد: تاکنون اعتباری نزدیک به ۱۷۰ میلیارد ریال برای اجرای دوباره چینی چهار سازه روستایی، مسیر دسترسی و الحاقات یک سازه و سرویس بهداشتی در محل اجرای طرح، هزینه شده است.

وی افزود: با تخصیص این اعتبار و پایان یافتن عملیات اجرایی حصارکشی و سر در ورودی، مرحله نخست این طرح برای افتتاح مهیا می‌شود.

موزه میراث روستایی گلستان که دومین مدل در کشور است و با برآورد اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال در زون فرهنگی پارک جنگلی قرق در حال اجرا است، باهدف حفظ، نگهداری، احیای مواریث فرهنگی روستایی اعم از ملموس و ناملموس در استان گلستان راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292707

مهمترین اخبار ایران و جهان: