نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 16:10

خمین درصدر جدول مستمری بگیران صندوق روستایی قرار دارد

اراک- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی گفت: خمین در صدر جدول مستمری بگیران صندوق قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق زهدی ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی اظهار کرد: در صندوق همراهی معاونین و مدیران کل با مقام ارشد صندوق برای حضور مستقیم در استان‌ها و آشنایی با نقاط قوت و ضعف و تصمیم گیری در راستای رفع مشکلات در جلسات ستادی اتفاق مثبتی است که در این مجموعه رخ داده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی تصریح کرد: قطعاً این تلاش‌ها حاصل روحیه جهادی است که مسلماً به نتایج مثبت منتهی می‌شود. در سال‌های گذشته مدیران عامل صندوق به استان سفر نداشتند، اما این سفر و عقد تفاهم نامه‌های مختلف می‌تواند به تسهیل امور کمک کند.

زهدی با بیان اینکه بیش از ۱۷ اقدام شاخص در صندوق ارائه می‌شود، افزود: امسال ۹۰ درصد سطوح درآمدی افزایش یافته است و امروز حقوق مستمری بگیران با قانون کار برابری می‌کند، همچنین بیمه تکمیلی در سه استان اجرایی شده است و استان مرکزی نیز چهارمین استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری به طرح جامع تأمین اجتماعی و بیمه عشایر و روستاییان نگاه ویژه ای دارد، گفت: ۱۸ صندوق بیمه‌ای در کشور وجود دارد که صندوق روستاییان و عشایر دومین صندوق بزرگ کشور به شمار می‌رود و خدمات بسیار ویژه ای ارائه می‌کند و ۱۰ سطح درآمدی در این صندوق تعریف شده است که در سطح دهم، مبلغ ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان درآمد ماهیانه از صندوق است.

زهدی تعداد کل بیمه شدگان صندوق روستایی در استان مرکزی را بالغ بر ۷۴ هزار ۲۶۷ نفر دانست و افزود: شازند با ۱۴ هزار و ۶۸۶ بیمه شده در صدر شهرستان‌های استان قرار دارد، همچنین ۱۱ هزار و ۷۸۴ مستمری بگیر فعال در استان وجود دارد که خمین با ۲ هزار و ۷۶۵ مستمری بگیر فعال در صدر جدول و محلات با ۳۴ مستمری بگیر در انتهای جدول قرار دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی اضافه کرد: ۱۴۱۱ مورد نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای در استان ثبت شده است، به شکلی که افراد می‌توانند سوابق خود را از سایر صندوق‌ها به صندوق روستایی و بالعکس منتقل کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293051

مهمترین اخبار ایران و جهان: