نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 07:55

تغییرکاربری کتابخانه شهر جدید هشتگرد تکذیب شد

عضو هیأت امنای مسجد ولیعصر(عج) گفت: هیأت امناء مسجد قصد تغییر کاربری و تخلیه کتابخانه شهید ثالث شهر جدید، از این مکان را نداشته و ندارد بلکه ما درصدد تعامل و توسعه فرهنگی و مدیریت پویای مکان مورد نظر هستیم.

باقر یعقوبی، عضو هیأت امنای مسجد جامع حضرت ولی عصر(عج)، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساوجبلاغ با بیان اینکه ۲۵ سال زیر زمین مسجد به صورت رایگان در اختیار این اداره بوده، گفت: طی تفاهم نامه‌ای که به امضای طرفین رسیده بود در تاریخ ۲ دی ماه ۱۴۰۱ قرارداد اداره کتابخانه‌ها به اتمام رسیده لکن پس از اتمام قرارداد شاهد ادعای مالکیت نسبت به محل مورد نظر از سوی اداره کتابخانه‌ها هستیم.

یعقوبی اظهار کرد: متأسفانه علیرغم تمام تلاش ها برای رفع مشکل اثبات مالکیت به صورت مسالمت آمیز، اداره کتابخانه‌ها بر خواسته خود مبنی بر مالکیت اصرار داشته و بدین جهت هیأت امنا مجبور به طرح موضوع در محکمه قضایی شد.

وی افزود: ما به هیچ وجه قصد تغییر کاربری یا آنچه که رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ در مصاحبه خود عنوان کرده نداریم و شکایت به منظور اثبات مالکیت در مقابل ادعای آنها بوده است.

یعقوبی گفت: دادگاه طی حکم بدوی ۵ اردیبهشت سال جاری مالکیت مسجد را قانونی اعلام کرد و اکنون نیز در مرحله درخواست تجدید نظرخواهی از سوی اداره کتابخانه‌ها می‌باشد ولی متاسفانه اداره کتابخانه‌ها با مصاحبه های یک طرفه در صداوسیما و خبرگزاری‌های استانی ادعای تخلیه و تعطیلی کتابخانه شهید ثالث شهرجدید مهستان را مطرح نمود تا نسبت به تحریک افکار عمومی اقدام نماید.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این بوده که موضوع بدون چالش و کشیده شدن در محکمه قضایی و فضای عمومی خاتمه یابد که این امر صورت نگرفت و در حال حاضر همه باید نسبت به رای دادگاه تمکین داشته باشیم.

عضو هیأت امنای مسجد ولیعصر(عج) افزود: هیأت امناء قصد تغییر کاربری و تخلیه کتابخانه از این مکان را نداشته و ندارد بلکه ما درصدد تعامل و توسعه فرهنگی و مدیریت پویای مکان مورد نظر هستیم.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1289607

مهمترین اخبار ایران و جهان: