نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 22:16

۶ میلیون تن ظرفیت حمل بار برای خط ریلی جدید ایران افغانستان

استاندار خراسان رضوی گفت: این ریل سالانه حدود ۶ میلیون تن ظرفیت حمل بار دارد. این مسیر ریلی از نظر دسترسی افغانستان را به بنادر جنوبی کشور ما متصل می کند.

یقوبعلی نظری در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: امروز شاهد اولین قطار با محموله باری بودیم که به ایستگاه روزنک در افغانستان وارد شد و به عنوان شروع عملیات اجرایی و استفاده از مسیر ریلی برای صادرات و ترانزیت مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: از آنجا که این قطار باری است و محموله های صادراتی و ترانزیتی توسط آن حمل می شود طبیعی است که بر اساس نیاز فعالین برای حرکت این قطار برنامه ریزی خواهد شد. قطار مسافری هم در دستور کار و برنامه ریزی است که مسئولین مربوطه با مسئولین افغانستانی در حال رایزنی هستند.

نظری در پاسخ به ظرفیت این خط ریلی جدید گفت:این ریل سالانه حدود ۶ میلیون تن ظرفیت حمل بار دارد. این مسیر ریلی از نظر دسترسی افغانستان را به بنادر جنوبی کشور ما متصل می کند و طبیعی است که ترانزیت بین کشور افغانستان و آب های آزاد از طریق ایران به سرعت گسترش داده و تسهیل می کند. در عین حال دسترسی افغانستان را به ترکیه و کشورهای غربی برقرار می کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما با توجه به برنامه های تکمیلی که در دست اقدام با کشور افغانستان داریم بسیار امیدوار هستیم جهش خوبی را در ترانزیت و صادرات کالا به کشور افغانستان و چین و آسیای مرکزی داشته باشیم.

ادامه دارد

منبع: فارس
شناسه خبر: 1350295

مهمترین اخبار ایران و جهان: