نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 15:06

رونمایی از دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان در تربت‌حیدریه

با حضور مسئولان محلی از چند صفحه از دومین قرآن بزرگ هنری پارچه‌ای جهان که توسط استاد شاهین برجسته ثانی در حال کتابت است، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، شاهین برجسته ثانی در مراسم رونمایی از دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان در نگارخانه مرحوم استاد قاسمی واقع در مجموعه تاریخی قطب‌الدین حیدر تربت‌حیدریه اظهار کرد: بعد قرآن پارچه‌ای استاد علی‌اکبر اسماعیلی‌قوچانی که سال ۹۴ به عنوان بزرگترین و زیباترین قرآن هنری جهان اسلام رونمایی شد، در مقام شاگرد ایشان از یک سال قبل اقدام به کتابت قرآن کریم کرده‌ام.

وی با بیان اینکه تاکنون تنها سه جزء قرآن را کتابت کرده‌ام، افزود: صفحه نخست این نسخه از قرآن، شامل سوره حمد و با استفاده از هفت قلم و اصل نوشتاری قرآن به خط ثلث و نسخ است.

وی ضمن سپاسداشت مقام استاد خود، اضافه کرد: قرآن در ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ کتابت و از پارچه بسیار خاصی برای آن استفاده شده که ساخت و آماده‌سازی هر ورق آن یک روز به طول می‌انجامد.

برجسته ثانی همچنین گفت: بعد مشهد، تربت‌حیدریه به عنوان زادگاهم، دومین شهر ایران است که این اثر را در آنجا و به دعوت اصحاب فرهنگ و هنر این خطه، رونمایی می‌کنم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562095

مهمترین اخبار ایران و جهان: