نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 18:13

خبرهای خوب از اقتصاد خراسان‌جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: خبرهای خوبی از حوزه اقتصادی استان داشتید که زمینه‌ای برای رشد سرمایه گذاری‌های خارجی و داخلی است که خراسان‌جنوبی به عنوان یک استان مطمئن در کشور زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند ، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اظهار کرد: فعالیت دولت سیزدهم در شرایطی آغاز شد که متأسفانه مسائل اقتصادی کشور و روابط سیاسی و خارجی کشور بسیار ضعیف بود. 

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در این چاله های پیش رو فعالیت خود را آغاز و بعد از دو سال خوشبختانه قرض ها و بحران مسکن و مسائلی که بسیار خطر ناک بود با موفقیت پشت سر گذاشته شد که در این راستا وزارت اقتصاد به نسبت خوب عمل کرده و هم پای دولت برای تحقق اهداف کلان کشور پیش رفته است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وزارتخانه ها در اهداف خاص وزارت خانه خود منحصر نمی شوند، افزود: یعنی وزارت خارجه با کارکرد سیاسی که دارد  اما نقش غیر مستقیم در مسائل اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی و سیاسی دارد. 

عبادی یادآور شد: چند سالی است که با توجه به مسائل اقتصادی و شرایط ایران و جهان چه به خاطر عملکرد برخی از دولت ها و چه از جهت مشکلاتی که در داخل وجود داشته، به اقتصاد به عنوان مسئله اول کشور نگریسته شده است. 

وی بیان داشت: خوشبختانه با تلاش دولت، ایران در مقابل تحریم ها و چاله ها امروز بعد از دو سال قد راست می کند و زحمات وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی به بار نشسته  است. 

جهاد در حوزه اقتصادی  

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یکی از مسائل مهمی که در جهت سیاسی و فرهنگی بر مردم تأثیر گذاشته را مسئله اقتصادی دانست، افزود: برخی از این مسائل جنبه واقعی و برخی جنبه روانی دارد. 

آیت الله عبادی گفت: این اقدامات نشان داده که دولت توانمندی های خوبی دارد و مسائل اقتصادی در کوتاه مدت و میان مدت در حال حل شدن می باشد و تحریم های دشمن کم کم بی خاصیت می شود. 

وی با اشاره به اینکه تلاش در حوزه اقتصادی کار مهمی بوده و آنچنان می باشد که رهبری این مسئله را به عنوان مسئله نخست کشور برشمرده اند، یادآور شد: بازتاب این موضوع مهم را در مسائل سیاسی، فرهنگی و غیره می بینیم و تلاش و کار در این حوزه یک نوع جهاد است. 

خبرهای خوب اقتصادی خراسان جنوبی 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خبرهای خوبی از حوزه اقتصادی استان داشتید که خود زمینه برای رشد سرمایه گذاری های خارجی و داخلی بوده که این استان به عنوان یک استان مطمئن در کشور زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558107

مهمترین اخبار ایران و جهان: