نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 16:13

همزمان با شروع پویش ملی سلامت ۱۷۰ هزار البرزی غربالگری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: از ابتدای پویش ۱۷۰ هزار نفر توسط کارشناسان مراکز بهداشت غربالگری شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آغاز پویش ملی سلامت در استان البرز، گفت: پویش ملی بیماریابی دیابت و فشارخون بالا از ۲۰ آبان در استان البرز همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: دیابت و فشارخون بالا عامل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی است.

رئیس دانشگاه سبک زندگی ناسالم مصرف غذاهای شور، پرچرب و شیرین، کم تحرکی، استعمال دخانیات و مصرف الکل از عوامل خطر ابتلا به این دو بیماری دانست.

صیادی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد افراد مبتلا به فشارخون بالا و بیش از ۲۰ درصد افراد مبتلا به دیابت در استان البرز از بیماری خود آگاه نیستند.

رئیس دانشگاه هدف از اجرای این پویش را شناسایی و کنترل این دو بیماری در مراحل اولیه برشمرد و خاطر نشان کرد:چنانچه این بیماری‌ها در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، کنترل و درمان آن بهتر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بیماریابی فشارخون بالا و دیابت در گروه سنی بالای ۱۸ سال در کلیه واحدهای بهداشتی به صورت رایگان انجام می شود و از ابتدای پویش ۱۷۰ هزار نفر توسط کارشناسان مراکز بهداشت غربالگری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان از کلیه افراد بالای ۱۸ سال در استان خواست تا به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشارخون بالا و تشخیص به موقع به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588695

مهمترین اخبار ایران و جهان: